قانون باور چیست و آیا می توان آن را تغییر داد؟

ما هر چیزی که اکثر مواقع به آن فکر می کنیم را حتماً جذب می کنیم. این فکر چه خوب باشد چه بد، هر دو را جذب خواهیم کرد. در ادامه قصد داریم به بیان نکات مهم در خصوص قانون باور بپردازیم. با ما همراه باشید.

قانون باور چیست و چطور روی موفقیت ما تأثير می گذارد؟!

قانون باور اولین بار در سال ۱۹۰۵ به وسیله دکتر ویلیام جیمز معرفی شد. وی پدر علم روان شناسی آمریکا است. قانون باور به زبان ساده تر به این معنی است که هنگامی که به هر چیزی خيلي باور داشته باشید، حتماً در زندگی به آن خواهید رسید. قانون باور یکی از صد قائده های قانون جذب به حساب می آید.

ما آن چیزی که می بینیم را باور نمی کنیم بلکه آن چیزی که باور داریم را می بینیم. باید این جمله را در طول روز دائم تکرار کنیم تا بتوانیم معنای قانون باور را لمس کنیم. بنظر من همه چیز را باورهای یک شخص معلوم می کند؛ اعم از آينده، حال، گذشته و هیچ عامل دیگری این کار را انجام نمی دهد. شما هنگامی که از زندگی الان، گذشته و آينده خویش حس رضایت ندارید درست ترین کاری که می کنید عوض کردن باورهای قبلی است.

یکی از دلایلی که سبب می شود به اهداف و خواست هایتان نرسید این است که شما باور نمی کنید که میتوانید با ماشین لامبورگینی مشکی برسید. باور نکردن به دو علت سبب می شود که شما با خواسته به هدفی که دارید نرسید.

علت اول:هنگامی که باور نمی کنید که میتوانید به آن ماشین و یا حتی تمام خواسته هایتان برسید فرکانس که به کائنات و جهان هستی ارسال می کنید کم میشود. پس هنگامی که باور نمی کنید ارتعاشی که به کائنات ارسال می کنید بسیار کم است و نمی توانید با آن چیزهایی که میخواهید هم ارتعاش شوید.

علت دوم:هنگامی که باور رسیدن به خواسته و هدف تان را نداشته باشید ارتعاش منفی و متضاد به خواسته هایتان می فرستید و ناخواسته وارد زندگی تان می شود و نمی توانید به اهداف اصلی تان برسید.

ولی برای این که بتوانید به خواسته به اهدافتان برسید باید باورهای درست را جایگزین باورهای غلط کنید.

یکی از مهم ترین قانون های کائنات و قوانینی که خداوند یکتا بر عالم هستی و انسان مقرر نموده است ، قانون باور هست.

قانون باور

انواع باورها

به طور کلی باورها را می توان به دو دسته باور های مثبت و باورهای منفی تقسیم بندی کرد. این بدان معناست که تمامی باورهایی که ما در زندگی داریم زیر مجموعه این دو دسته هستند. به عنوان نمونه باور های محدود کننده جزء باور های منفی محسوب می شود و باورهای انگيزه ساز جزء باورهای مثبت شمرده میشود؛ در ادامه تصمیم داریم باور های مثبت و باور های منفی را برای شمابه طور کامل شرح دهیم:

باورهای مثبت

بعضی از باورها باعث ایجاد انگيزه دوچندان میشوند و باعث موفقیت و پیشرفت در کارها می گردند. باورهایی که نیرو و انرژی شما را در انجام کارها افزایش میدهند ، باعث ایجاد یک نیروی مضاعف در انجام کارهای مختلف می گردند و انرژی شما را برای انجام کارهای دشوار افزایش می دهند.

باور های مثبت درونی که در واقع همان ایمان و اعتقادات هر شخص می باشند، باعث افزایش اعتماد به نفس شما می گردند و انرژی درونی شما را برای مبارزه با مشکلات زندگی افزایش می دهند.

شما با تقویت باورهای مثبت میتوانید این انرژی ها را درونی نموده و از آن برای دستیابی به اهداف بزرگ خویش بهره ببرید. به این ترتیب باور مثبت، محرک شما در انجام کارهای مختلف و دستیابی به موفقیت به شمار می رود. شما می توانید به کمک راهکارهایی که در این مقاله به شما اموزش می دهیم شبیه ثروتمندان که بطور ناخودآگاه باورهای ثروت ساز دارند برای خود باور های ثروت ساز بسازید.

قانون باور

تأثیر باور های مثبت بر زندگی

باورهای مثبت باعث افزایش تمرکز شما در زندگی می گردند. باورهای مثبت به شما کمک می کنند تا به مقاصد خویش برسید. باورهای مثبت باعث افزایش ایمان و اعتقاد قلبی شما می گردند و انرژی مضاعفی را در وجود شما ایجاد می کنند.

    افزایش باورهای مثبت، ميزان ریسک در زندگی را کاهش می دهد. باورهای مثبت باعث افزایش تفکرات مثبت و سازنده می گردد و در پایان منجر به موفقیت و پیشرفت بیشتر در زندگی می گردد. چنانچه باورهای مثبت خویش را تقویت کنید به آسانی میتوانید در وضعیت سخت زندگی مشکلات خود را رفع کنید.

    باورهای منفی و تأثیر آن در زندگی

    نوع دیگری از باور هم وجود دارد که باعث ایجاد محدودیت در انجام کارها می گردند. در صورتی که باورهای منفی در ذهن شما وجود داشته باشند، در واقع مانع بزرگی برای رسیدن به موفقیت می باشند. باورهای منفی قدرت انجام کارهای مختلف را از شما گرفته و باعث رسیدن به ناکامی می گردند به همین علت باید آخر تلاش خود را در کم کردن از باورهای منفی داشته باشید.

     

    باور های انسان در واقع مسیر پیشرفت او در زندگی را معلوم می کنند. بسياري از اشخاص به دنبال کسب موفقیت در زندگی هستند و برای دستیابی به اهداف خود باید نیروی باور را برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود مورد استفاده قرار دهند. بیشتر افکار ما حاصل باورهای درونی هستند و نقش مهمی را در تصمیم گیری ها و عملکرد ما در شرایط مختلف بر عهده دارند.

    قانون باور

    تأثیر باور های منفی بر زندگی

    باور های منفی سبب از دست دادن فرصت های زندگی می شود.

    یک باور منفی یا غلط می تواند سبب ایجاد چندین باور منفی و نادرست شود، این قانون باور است.

    باورهای منفی پلی نامرئی به طرف شکست برای شما می سازند و تا لحظه شکست متوجه آن نخواهید شد.

    شیوه تغيير باورها

    برای تغيير باورهای تان تمام چیزهایی که سبب ورودی منفی در ذهن تان می شود را باید پاک سازی کنید.

    به عنوان نمونه رسانه های تلویزیونی، شبکه های اجتماعی و ویدیو ها و یا حتی آهنگ هایی که سبب ایجاد حس منفی در شما می شود را باید از زندگی تان دور کنید. برای دیدن ویدیو و فیلم، فیلم هایی را به شما پیشنهاد که سبب ایجاد انگيزه در شما می شود و حس خوب در شما ایجاد می کند. توصیه می کنم از کلیپ ها و فیلم های انگیزشی استفاده کنید تا انگيزه تان زیاد شود.

    تمام اشخاص منفی که منفی گویی می کنند و احساسات بدی به شما منتقل می کنند را از زندگی تان حذف کنید. ولی یک سری اشخاص منفی مانند اهل خانواده را امکان دارد نتوانید زندگیتان حذف کنید. برای اینگونه اشخاص مانند پدر، مادر خواهر و برادرر شما باید از قانون بی توجهی استفاده کنید. هیچوقت نگذارید که ورودی ذهنتان را معرفی کند زیرا این ورودی های ذهن به مرور زمان باورهای منفی و محدودکننده در شما ایجاد می کنند.

    ” بیایید از امروز روی باورهایمان کار کنیم و آن ها را به دقت انتخاب نماییم و با تلقین روزانه آن ها را در وجود خویش قدرتمند نماییم، مطمئنا در پایان آنچه در زندگی ما به واقعیت تبدیل میشود همین باورهای قدرتمند خواهند بود”

    مرتبط:

    ۴ درس برتر قانون جذب برای موفقیت

    رسیدن به موفقیت با انجام ندادن چند کار ساده

    موفقیت با قوانین طلایی تکنیک NLP