اهمیت تغذیه دانش‌آموزان در دوران شیوع کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تغذیه صحیح یک مؤلفه مهم در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلای بیماری کووید ۱۹ است و خانواده‌ها نباید از تغذیه مناسب دانش آموزان غافل شوند و نهادینه کردن فرهنگ عادت‌های غذایی سالم در خانواده‌ها باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

رضا رزاقی با بیان اینکه دانش آموزان برای این‌که بتوانند در طول روز فعال بوده و یادگیری لازم را داشته باشند، باید سه وعده غذایی اصلی صبحانه، ناهار و شام را به همراه دو میان وعده غذایی مانند شیر، میوه و مغزجات را استفاده کنند، دانش آموزان بهتر است به جای استفاده از میان وعده‌های شور یا شیرین از جایگزین‌های سالم آن‌ها مانند خشکبار، پنیر و گردو، ماست، تکه‌های میوه و میوه‌های خشک استفاده کنند.

وی ادامه داد: صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی دانش‌آموزان است و بهتر است از مواد غذایی شیرین در صبحانه استفاده نشود، چرا که قدرت یادگیری دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد و استفاده از مواد پروتئینی مانند تخم‌مرغ در وعده صبحانه مفید است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه نهادینه کردن فرهنگ عادت‌های غذایی سالم در خانواده‌ها باید بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد، افزود: برنامه غذایی متنوع و مغذی شامل غلات کامل، میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات، مغزجات و لبنیات کم‌چرب است که می‌تواند انرژی مراحل رشد و تکامل فرزندان را تأمین کند.

رزاقی با توضیح اینکه داشتن خواب شبانه در حفظ سلامت افراد حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: مدت زمان خواب کافی برای دانش آموزان شش تا هشت ساعت است که باید در ابتدای شب انجام شود؛ تغذیه صحیح یک مؤلفه مهم در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلای بیماری کووید ۱۹ است و خانواده‌ها نباید از تغذیه مناسب دانش آموزان غافل شوند.

وی افزود: تاکنون ارتباطی بین غذا یا بسته‌های غذایی با انتقال کرونا یافت نشده است، اما احتمال دارد که افراد در تماس با سطوح یا اشیای آلوده به ویروس و سپس لمس صورت خود مبتلا شده و این خطر زمانی بیشتر می‌شود که افراد در تماس با دیگران هنگام خرید یا دریافت مواد غذایی توسط پیک قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با توضیح اینکه احتمال ابتلا به کرونا در سنین مختلف وجود دارد، تصریح کرد: در این دوران از دادن نوشیدنی‌های شیرین به خصوص نوشابه‌های گازدار، فست فودها، تنقلات، انواع کیک، کلوچه و شکلات‌های مختلف به فرزندان خودداری شود.

منبع:ایمنا

مرتبط:

زنگ خطر چاقی کودکان در دوران کرونا

چگونه استرس فرزندانمان را در ایام کرونایی کنترل کنیم؟