موسیقی-نمایش «سیمرغی به وسعت ایران» به صحنه رفت

موسیقی-نمایش «سیمرغی به وسعت ایران» به صحنه رفت

 

موسیقی-نمایشی

 

کارگردان پروژه موسیقی-نمایش سیمرغی به وسعت ایران با اشاره به آغاز تمرین های مجازی برای اجرای صحنه ای این اثر، گفت: تلاش داریم این اثر نمایشی را با همراهی کودکان و نوجوانان هشت تا ۱۵ سال در قالب اثری موسیقایی و نمایشی به صحنه ببریم.

مریم شریف زاده  با اشاره به آنکه همراهی با ادبیات غنی، هویت بخش و جریان های فرهنگی کشورمان به ویژه برای کودکان و نوجوانان می تواند الگوهایی عمیق و اثرگذار برای زندگی آن ها را ترسیم کند.
مشارکت کودکان و نوجوانان داخل و خارج از کشور
مدیر مدرسه موسیقی  یادآور شد: در تولید اثر موسیقی-نمایش سیمرغی به وسعت ایران تلاش می کنیم تا با همراهی کودکان و نوجوانان سراسر کشور و همچنین فارسی زبانی که در خارج از مرزهای کشورمان عشق و علاقه خود به ادبیات ایران و زبان فارسی را به عنوان موهبتی بزرگ پاس می دارند؛ تمرین های این نمایش را به شکل مجازی و آنلاین برگزار کنیم.
از جوجه اردک زشت و شیرشاه تا منطق الطیر عطار
شریف زاده خاطرنشان کرد: هنرجویان کودک و نوجوان مدرسه موسیقی آفرینش برای نخستین بار در پاییز سال ۱۳۹۷ و بهار ۱۳۹۸ دو نمایش موزیکال جوجه اردک زشت و شیرشاه را با تمرین های مستمر در قالب دو هنر تلفیقی موسیقی و نمایش پشت سر گذاشتند که سرانجام این پروژه در زمستان ۹۸ در فرهنگ سرای نیاوران به زبان فارسی و انگلیسی به صحنه رفت.
کارگردان پروژه موسیقی-نمایش سیمرغی به وسعت ایران ادامه داد: با اتکا به دو تجربه قبلی این بار محور فعالیت خود را روی یکی از بزرگ ترین و جاودانه ترین آثار ادبی ادبیات فارسی؛ منطق الطیر عطار نیشابوری قرار دادیم و این بار با رویکرد و شیوه ای متفاوت برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این اثر ادبی و اشکال نمایشی و موسیقایی درحال تمرین نمایش سیمرغی به وسعت ایران به شکل مجازی هستیم تا بتوانیم بعد از اتمام تمرینات این اثر را به صحنه ببریم.

 

منبع: «ایرنا»

مرتبط:

برگزاری نشست‌های انجمن‌های ادبی کانون به صورت مجازی

زندگی ابوعلی سینا نمایشنامه می شود

حضور کانون در نمایشگاه مجازی کتاب کودک بولونیا