آبشار اندیشه _راهنمای نوجوانان برای تفکر دربارۀ جهان خلقت

 کتاب «آبشار اندیشه» نوشتۀ علی شعیبی توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت برای نوجوانان منتشر شد.

کتاب «آبشار اندیشه» نوشتۀ علی شعیبی توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت برای نوجوانان منتشر شد. این کتاب در مجموع با ۲۳۰ موضوع و سؤال، نوجوانان را به تفکر درباره مسائل مختلف پیرامون خود و جهان خلقت راهنمایی می کند.

«یکی از مؤثرترین کارها برای موفقیت انسان‌ها در زندگی، آگاهی از شیوة تفکر و به کار بردن آن در زندگی است؛ یعنی ما باید بدانیم به چه فکر کنیم و چگونه فکر کنیم. کسی که درست فکر کردن را یاد گرفت و دانست که به چه چیزهایی باید فکر کند، بهتر زندگی می‌کند و راحت‌تر با موجودات اطراف خود ارتباط برقرار می‌نماید و سره را از ناسره به لطف الهی، تشخیص می‌دهد…»

علی شعیبی در کتاب «آبشار اندیشه»، تلاش کرده است تا در ۴۶ قسمت و در هر قسمت با ۵ موضوع و طرح سؤال، نوجوانان را به تفکر درباره مسائل مختلف پیرامون خود و جهان خلقت راهنمایی کرده و به‌این‌طریق نحوه فکر کردن و چگونه فکر کردن را به آنها بیاموزد.

ورزیده کردن و عادت دادن نوجوانان به فکر کردن، آنان را از بسیاری ساده‌اندیشی‌های بی‌خود و فتنه‌گری‌های دیگران در امنیت قرار می‌دهد مخصوصاً در دنیایی که فضای مجازی واقعیت‌ها را به گونه‌ای دیگر رقم می‌زند.

به طور مثال در یک موضوع و سؤال طرح شده در قسمت ۴۴ می‌خوانیم:

«علم برای انسان‌ها مفید است. یک دانشمند می‌تواند به وسیله علم داروهای مهمی مثل پنی‎‌سیلین بسازد و جان میلیون‌ها انسان را نجات بدهد. یک دانشمند هم می‌تواند با علم خود بمب هسته‌ای درست کند و میلیون‌ها انسان را بکشد.

چطور می‌شود یک علم هم مفید باشد و هم مضّر؟»

در پایان هر قسمت، در پاورقی عنوانی با «بزرگ‌ترها بدانند» آمده است که برای والدین و مربیان، هدف هر موضوع را توضیح داده است.

این کتاب توسط تصویرگر شناخته شده، استاد محمدحسین صلواتیان به‌صورت زیبا و جذاب و برانگیزاننده تفکر و اندیشه، طراحی گردیده که به اثرگذاری کتاب افزوده است.

این کتاب در قطع رقعی و در ۷۲ صفحه چهاررنگ، با قیمت ۲۰هزارتومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر و در دسترس نوجوانان در سراسر کشور قرار گرفته است.

مرتبط:چه کنم فرزندم کتاب بخواند؟