چگونه با وسایل داخل خانه شمع بسازیم

اگر از دوستداران دکور محیط زندگی با شمع هستید حتما در خانه شمع‌های نیمه سوخته یا قدیمی دارید که به نظرتان زیبا خود را از دست داده‌اند و باید جایگزین شوند، در این گزارش با ساخت چند مدل ساده شمع آشنا می‌شویم.

شمع‌ها در کنار زیبایی و جلوه‌ای که به محیط می‌دهند، بسیار آرامش‌بخش هستند و می‌توانند انرژی‌های منفی را از خانه دور کنند. این روزها زمان خوبی برای خرید نیست و ما این فرصت را داریم تا با استفاده از وسایل و امکانات محدود در خانه، دست به خلاقیت و ساخت بزنیم. در اینجا این فرصت برای شما به فراهم شده تا با چند وسیله ساده یا حتی دور انداختنی، شمع‎های زیبایی برای سرویس بهداشتی، روی میز آرایش یا هرجای دیگری که دوست داشته باشید درست کنید.

وسایلی که نیاز داریم

برای این کار نیاز به ظرفی به عنوان قالب دارید، این ظرف می‌تواند هر چیزی که فکرش را می‌کنید باشد؛ قالب‌های سلیکونی کوچک با شکل‌های متنوع، شیشه‌ مربا، شکلات صبحانه، ظروف پلاستیکی یا یکبار مصرف‌های دور ریختنی. اگر می‌خواهید از شمع‌های موجود در خانه استفاده کنید لازم است ابتدا شمع‌ها را بشکنید و نخ فیقیله آن را بیرون بیاورید و در جایی نگهدارید چون برای ساخت شمع جدید به آن احتیاج پیدا می‌کنید.

شمع را ذوب کنیم

از یک ظرف برای آب کردن شمع‌ها استفاده کنید. شمع‌ها به طریقه روش بن ماری باید ذوب شوند. اگر این روش را  نمی‌شناسید باید بگویم که لازم است یک ظرف بزرگتر از ظرف ذوب شمع‌ها روی حرارت قرار دهید و داخل آن آب بریزید تا به جوش بیاید. حالا ظرف شمع را داخل آب جوش بگذارید تا شمع به آرامی ذوب شود.

به شمع رنگ بدهیم

چون قرار است از شمع‌های قدیمی داخل خانه استفاده کنیم، اگر شمع‌ها سفید است می‌توانید با ریختن تکه‌های مداد شمعی هنگام ذوب شدن شمع، رنگ دل‌خواه را به آن بدهید. اما اگر شمع‌ها رنگی باشد پیشنهاد می‌دهم تغییر رنگ ندهید یا از مداد شمعی با همان رنگ استفاده کنید.

شمع را در قالب بریزیم

زمان ریختن شمع‌ها در قالب است. یک سر نخ فیتیله را با چسب شیشه‌ای با حرارتی در کف قالب، مرکز آن بچسبانید و سر دیگر آن را دور مداد یا سیخ چوبی یا چیزی شبیه به این بچسبانید و روی در قالب قرار دهید. طوری که فیتیله صاف در مرکز قالب قرار بگیرد. حالا شمع مذاب را در قالب بریزید و بدون آنکه آن را تکان دهید، اجازه دهید تا خنک شود. هرگز ار یخچال یا فریزر برای خنک شدن استفاده نکنید چرا که شمع ترک بر می‌دارد.

اگر می‌خواهید شمع را بعد از خشک شدن از قالب بیرون بیاورید باید حتما قالب را پیش از ریختن شمع‌ها با روغن چرب کنید.

شمع‌ رنگین کمانی بسازیم

به دو طریق می‌توانید شمع‌های رنگین کمانی بسازید. اگر چند شمع با رنگ‌های مختلف دارید، آنها را جداگانه ذوب کنید. به ترتیبی که دلتان می‌خواهد در قالب بریزید. فقط به خاطر داشته باشید که باید شمع‌ها ریخته شده در قال کاملا خشک شده باشد تا شمع بدی را به آن اضافه کنید. همین کار را می‌توانید با رنگی کردن شمع‌ها به کمک مداد شمعی انجام دهید.

منبع:ایرنا

مرتبط:۳ روش درست کردن شمع های زیبا در خانه