والدین هنگام انجام تکالیف قرنطینه کنار دانش آموزان باشند

والدین هنگام انجام تکالیف قرنطینه کنار دانش آموزان باشند

والدین هنگام

والدین هنگام انجام تکالیف درسی در کنار دانش آموزان باشند و این اطمینان خاطر را به آنان بدهند که از عهده تکالیفشان در قرنطینه و از طریق استفاده از آموزش های مجازی برمی آیند.

شاهین نیافر در گفت وگو با ایسنا، بیماری کرونا را موجب ایجاد احساساتی نظیر اضطراب و استرس و عدم اطمینان در افراد دانست و اظهار کرد: این احساسات در میان کودکان و نوجوانان بیشتر دیده می شود و به طرق مختلف به این احساسات واکنش نشان می دهند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در مواجهه با رویدادهای خاص همچون تعطیلی مدارس و لغو برنامه های ورزشی و دوری از هم سالان بیش از پیش به حمایت های عاطفی نیاز دارند، تصریح کرد: والدین باید به وسیله حمایت های روانی و عاطفی باعث ایجاد آرامش و اطمینان در کودکان و نوجوانان شوند.

این روانشناس، از والدین خواست برای صحبت کردن با فرزند پیشقدم شوند و با آرامش درباره کرونا حرف بزنند و گفت: بزرگسالان باید این واقعیت را درک کنند که کودکان ممکن است درباره این بیماری عصبی و نگران باشند و لذا باید با کودکان همدلی کرد و دائما به آنان اطمینان داد که کرونا در کودکان و نوجوانان خفیف بروز می کند و نشانه های این بیماری قابل درمان است.

نیافر، با تاکید بر لزوم دادن اطلاعات لازم درباره کرونا به کودکان و نوجوانان، افزود: والدین به فرزندان یادآوری کنند که کارهای موثر برای ایمنی خود و دیگران در برابر کرونا مانند شست وشوی مرتب دست ها و لمس نکردن صورت و رعایت فاصله فیزیکی را انجام دهند تا به این احساس برسند که بر شرایط به وجود آمده مسلط هستند.

وی ایام تعطیلات اجباری دانش آموزان را نیازمند برنامه ریزی دانست و تصریح کرد: دانش آموزان باید یک برنامه منظم و قابل پیش بینی داشته باشند تا احساس آرامش کنند، زیرا می دانند در چه زمانی باید چه کاری را انجام دهند لذا بهتر است والدین هنگام انجام تکالیف درسی در کنار دانش آموزان باشند و این اطمینان خاطر را به آنان بدهند که از عهده تکالیفشان در قرنطینه و از طریق استفاده از آموزش های مجازی برمی آیند.

این روان درمانگر، با بیان اینکه نوجوانان باید احساسات خودشان را بروز دهند، گفت: به دنبال تعطیلی مدارس و لغو فعالیت های اجتماعی، نوجوانان احساس ناامیدی می کنند و به خاطر از دست دادن زندگی روزمره خود غمگین و خسته هستند، زیرا در زندگی یک نوجوان از دست دادن این امکانات یک غم بزرگ محسوب می شود، در حالی که برای بزرگسالان قابل درک نیست لذا والدین اجازه دهند بروز احساسات را بدهند و سعی در عادی کردن شرایط داشته باشند.

نیافر، همدلی و وفاق را بهترین راه حمایت از کودکان و نوجوانان دانست و یادآور شد: این روزها کودکان و نوجوانان اطلاعات زیادی از رسانه های جمعی کسب می کنند و این اطلاعات راست و دروغ است لذا والدین در صورت دریافت اخبار و اطلاعات نگران کننده درباره کرونا از فرزندان به آنان اطمینان دهند که با مراقبت فردی کرونا به سراغ آنان نخواهد آمد.

وی همچنین از والدین خواست رفتار خودشان را مدیریت کنند و گفت: زمانی که والدین احساس اضطراب می کنند ممکن است این اضطراب را به فرزندان منتقل کنند، زیرا فرزندان برای اینکه احساس ایمنی و امنیت کنند به والدین متکی هستند لذا اجازه ندهید اضطراب و استرس شما به کودکان و نوجوانان منتقل شود.

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

موفقیت در تحصیل فرزندتان را تضمین کنید!

آموزش سواد مالی به کودکان!

آموزش مجازی خطر درگیری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی