والدین به خاطر ترس از ویروس کرونا نباید واکسیناسیون کودکان خود را به تاخیر بیندازند.

والدین به خاطر ترس از ویروس کرونا نباید واکسیناسیون کودکان خود را به تاخیر بیندازند.

 

والدین به خاطر ترس

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: والدین به خاطر ترس از ویروس کرونا نباید واکسیناسیون کودکان خود را به تاخیر بیندازند.
ابراهیم قادری اظهار داشت: عدم مراجعه والدین برای واکسیناسیون کودکان در این روزهای شیوع کرونا و به تعویق انداختن این امر خطر جدی برای کودکان را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی مردم، در خصوص اهمیت حیاتی ایمن سازی کامل و به موقع ضروری است، افزود: واکسیناسیون، کودکان را در مقابل بیماری های خطرناک و مختلف محافظت می کند، لذا از مردم درخواست می شود به خاطر ترس از کرونا به هیچ عنوان واکسیناسیون فرزندانشان را به تاخیر نیندازند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: والدین برای دریافت واکسن های مقرر کودکان به فکر باشند و کاری نکنند که افت پوشش واکسن رخ دهد در این صورت سیستم ایمنی کودکان ضعیف و بیماری های دیگر از جمله سل، و عفونت های تنفسی افزایش می یابد.

قادری یادآور شد: در پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی درمانی تمامی دستورالعمل های پیشگیرانه اجرا می شود و خانواده ها نباید این نگرانی را داشته باشند که با مراجعه به مراکز برای دریافت واکسن های ضروری، خطر ابتلای به ویروس را متحمل می شوند البته استفاده از حفاظت شخصی و رعایت فاصله گذاری هوشمند توسط والدین و کودکان امری ضروری است.

وی، عمده علت کاهش باروری و موالید در استان را مشکلات اجتماعی از جمله اقتصاد ضعیف خانواده ها، بیکاری جوانان و کاهش ازدواج و درآمد بیان کر.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان وضعیت ایمنی کودکان در کردستان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: قبل از بحران کرونا بیش از ۹۹ درصد کودکان واکسینه شده اند اما عدم مراجعه والدین در این شرایط کرونایی برای واکسیناسیون کودکان نگران کننده است.

قادری بیشترین علت مرگ ومیرها در کودکان را بر اثر سوانح و حوادث رانندگی، ناهنجاری های مادرزادی و بیماری های ژنتیکی عنوان کرد و اظهار داشت: غرق شدگی در استخر باغ ها و آب های سطحی، خفگی بر اثر گیرکردن اشیاء و یا مواد خوراکی در گلو و سقوط از بلندی از دیگر علت های مرگ کودکان و آسیب به آنها است.

وی کودکان را در این شرایط کرونایی یکی از گروه های پر خطر برشمرد و خطاب به والدین هشدار داد: در این وضعیت عدم حفاظت فردی کودکان و نوجوانان، خرید میوه های فصلی از دستفروشان و مصرف آن در خیابان به دلیل عدم ضدعفونی شدن دست های کودکان و اقلام خوراکی خطرناک است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزایش دفعات تغذیه با شیر مادر، مراقبت از کودک بیمار، رعایت بهداشت تغذیه، افزایش تعداد وعده های غذایی کودکان با حجم کم، مقوی و مغذی و مصرف مکمل هایی از جمله قطره آهن و مولتی ویتامین را در تقویت سیستم ایمنی کودکان ضروری بیان کرد و افزود: به هیچ وجه داروهای شیمیایی کودکان را با داروی گیاهی به دلیل تداخل دارویی، مصرف نکنید.

قادری با بیان اینکه ۹.۸ درصد جمعیت استان کردستان را کودکان زیر پنج سال تشکیل می دهند، بیان کرد: در استان تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۰۹ کودک در این رده سنی هستند.

 

منبع:  خبرگزاری مهر

مرتبط:

والدین هنگام انجام تکالیف قرنطینه کنار دانش آموزان باشند

کبد چرب این بار در کودکان

بیماری‌ های بهاری کودکان