روز مبارزه با تغییرات اقلیمی

روز مبارزه با تغییرات اقلیمی

 

روز مبارزه

 

دانش آموزان دبستان غیر دولتی نیلا در ایلام، روز مبارزه با تغییرات اقلیمی، از کتابخانه امیر کبیر بازدید کردند و در این باره خواندند و شنیدند و دیدند.

زندگی سبز با دوچرخه‌سواری
کودکان و نوجوانان شهر پلدختر استان لرستان، به مناسبت روز جهانی مبارزه با تغییرات اقلیمی به همراه خانواده‌ها در همایش عمومی دوچرخه سواری با شعار «با دوچرخه‌سواری زندگی خود را سرسبز کنیم» شرکت کردند تا از این پس با دوچرخه‌سواری به جای ماشین سواری، هم ورزشی ساده، سالم و مُفرح انجام دهند هم برای ارتقا و حفظ محیط‌زیست شهرشان در راستای مبارزه با تغییرات اقلیمی تلاش کنند.

هفته بازی
۱۳ تا ۱۹ آبان، هفته جهانی بازی است.
در این هفته حتما به فضاهای عمومی مثل کتابخانه‌ها، مدرسه‌ها، فرهنگسراها، پارک‌هاو مراکز تفریحی کودکان ونوجوانان سر بزنید و از برنامه‌ها و بازی‌هایی که برای همه رده‌های سنی ترتیب داده شده‌اند در کنار خانواده و دوستانتان استفاده کنید و لذت بازی گروهی را بارها و بارها و تجربه کنید.

مدرسه‌ای با بوی ناب طبیعت
دانش‌آموزان مدرسه بوعلی ارومیه، در بطر‌ی‌های پلاستیکی را برای خرید صندلی چرخدار جمع‌آوری کردند و با ارزش و اهمیت تفکیک زباله و پسماند به عنوان طلای سیاه آشنا شدند. بدون شک آینده زمین در دستان شما کودکان دانا و مهربان است.

هر مدرسه نهالستان
دانش‌آموزان مدرسه دخترانه سما در شهر یاسوج، برای حفظ آسمان آبی شهرشان در همایش دوچرخه‌سواری رکاب زدند، در ایستگاه نقاشی و ایستگاه وسایل بازیافتی فعالیت کردند و تلاش می‌کنند در کنار بزرگترها، شعارهای «شهر پاک، شهروند سبز، نه به کیسه پلاستیکی و هر مدرسه نهالستان» را عملی کنند.

 

منبع: https://www.ettelaat.com

مرتبط:

روز جهانی اوتیسم یکی از تنها هفت روز رسمی سازمان ملل متحد

روز جهانی ساعت زمین

روز جهانی رفع تبعیض نژادی/مبارزه‌ای طولانی برای حق