توجه به هنر اصیل قصه گویی در اردبیل نهادینه شده است

 

توجه به هنر اصیل قصه گویی در اردبیل نهادینه شده است

 

توجه به هنر

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد افزایش توجه به هنر اصیل قصه گویی و نهادینه شدن این فرهنگ در استان اردبیل هستیم.

زعفر احدزاده پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کسب بیش از ۲۰ رتبه و دیپلم در فستیوال ها و جشنواره های معتبر جهانی توسط اعضای کودک و نوجوان استان اردبیل و همچنین موفقیت در مهر واره های کشوری، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد افزایش توجه به هنر اصیل قصه گویی در استان هستیم.

به گفته وی کسب دیپلم افتخار و رتبه از فستیوال و جشنواره های بین المللی، برگ دیگری از اهتمام و تلاش های مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان با اعضا بود که این استان را در زمره استان های موفق کشور قرار داده و انتخاب یک مربی «محسن وظیفه» و عضو کودک کانون «آوا عزیزپور» به عنوان منتخبین نهایی بخش ۹۰ ثانیه بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی نشان از اهتمام جدی به مقوله قصه گویی به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های کانون است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در بخش قصه گویی صحنه ای، از ۵۸ نفر سال قبل به ۱۰۶ نفر افزایش یافته است.

احدزاده ادامه داد: در حالی سال ۹۸ به نقطه پایانی رسید که اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یکی از درخشان ترین سال های خود را در ارتباط با افزایش میزان برنامه ها و فعالیت ها داشت.

وی ادامه داد: به موازات برنامه های مدوّن و جامع کشوری، متناسب با مختصّات فرهنگی و ظرفیت های فرهنگی، برنامه هایی تدوین شده بود که به دنبال جذابیت افزایی در فعالیت ها بودیم تا نتیجه اجرای برنامه ها نهایتا به رشد تعداد اعضا و برخورداری حداکثری جامعه کودک و نوجوان استان و خلاقیت امور منتهی شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در خصوص توجه به ظرفیت های فرهنگ بومی استان در برنامه های کانون استان نیز گفت: تعریف و اجرای هفت مهرواره خاص مناطق مختلف استان و جلب مشارکت و همراهی ادارات و سازمان های استان، بازدهی مناسبی از مشارکت و نتایج آن در منظومه افکار عمومی داشت که اوج آن در مهرواره صفویه شناسی در هفته استان بود که ماحصل کوشش هنری ۹۰ کودک و نوجوان عضو انجمن نقاشی، تاریخ نگاری صفوی در دیواری به طول ۱۲۰ متر با مشارکت شهرداری اردبیل و ستاد هفته استان بود.

به گفته احدزاده برگزاری نمایشگاه آب و آئینه « مهرواره هنر کار با چوب های آب آورده» در تهران که هنرمندی مربیان کانون استان را در مرکز آفرینش ها را در پی داشت مجوز دیگری از تفکر خلاقانه ای بود که برای اولین بار در تاریخ کشور رقم زد.

وی ادامه داد: در زمینه تولید محتوا هم تدوین دو کتاب «قلم یاران» حاوی اطلاعات نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، تاریخ و مشاهیر استان و همچنین «از اسفریس تا هشت بهشت» با موضوع معرفی خاندان صفوی به نسل نوجوان استان نیز نمودی از نگرش جامع به حوزه این بود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

مرتبط:

انتشار مجموعه شعری از رودابه حمزه ای برای خردسالان

نمایش کباب کلاغ به مرحله نهایی جشنواره هنرهای نمایشی راه یافت

وضع مان در جوک سازی خوب است، اما…