ذره بین در طبیعت چگونه آتش درست می کند

ذره بین در طبیعت چگونه آتش درست می کند

همانطور که می‌دانید میان بشر و آتش پیوندی قدیمی وجود دارد و هر انسانی باید بداند که چگونه آتش درست کند. درست کردن آتش بدون داشتن کبریت نیز یک مهارت ضروری و نجات‌دهنده است. شما هرگز نمی‌دانید در چه زمان و چه موقعیتی مجبور خواهید شد که بدون داشتن کبریت آتش درست کنید. ممکن است هواپیمای تک موتوره‌ی شما مجبور به فرود اضطراری شود، یا به پیک‌نیک رفته‌اید و کوله پشتی خود را جا گذاشته‌اید یا حتی در شرایط بسیار بدی نظیر این هستید که هوا طوفانی یا دارای رطوبت شدید است که علنا کبریت‌ها را بدون استفاده می‌کند. اما به هرحال اگر شما در این شرایط قرار بگیرید یا خیر مهم نیست، این خیلی خوب است که شما مهارت درست کردن آتش بدون کبریت را در هر زمان و هر مکانی داشته باشید.

روش‌‌های درست کردن آتش با استفاده از ذره بین به مراتب آسان‌تر از روش‌های اصطکاکی هستند که در ادامه تعدادی را برایتان بیان می‌کنیم:

۵. روش سنتی استفاده از ذره‌بین

برای درست کردن آتش در این روش تمام چیزی که نیاز دارید، یک نوع عدسی است، برای متمرکز کردن نور خورشید در یک نقطه. ذره‌بین، شیشه عینک و لنز دوربین شکاری همگی مناسب هستند. اگر کمی آب هم به این شیشه‌ها اضافه کنید، می‌توانید پرتوی نور را افزایش دهید. گوشه‌ی عدسی را به منظور متمرکز کردن نور خورشید در یک نقطه در مقابل آن بگیرید، و برگ خشک و خار و خاشاک را در زیر همین نقطه قرار دهید. شما به زودی یک آتش خواهید داشت.

 

ذره بین

تنها ایراد این روش این است که فقط زمانی کاربرد دارد که شما نور خورشید دارید. در هوای ابری و در هنگام شب هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

 

مرتبط:

آتش از یخ در طبیعت

آتش بازی و رنگ های مختلف آتش بازی

سنگ چخماق وآتش در طبیعت

آتش روشن کردن در طبیعت به روش مته دستی