استقبال مردم از جشنواره تئاتر کودک هنرمندان اسپانیا را غافلگیرکرد

یک کارگردان اسپانیایی در حاشیه جشنواره گفت: استقبال تماشاگران از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان آنقدر خوب بود که هنرمندان اسپانیا را غافلگیر کرد.

الکساندر چرچیچ که با نمایش «دو عروسک» در جشنواره تئاتر کودک حضور دارد بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ سال است در تئاتر کودک فعالیت می‌کند، اظهار کرد: ما نمایش‌های خود را برای مخاطبان ۳ تا ۱۰۰ ساله تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع این نمایش، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا بخشی از مشکلاتی که در خانواده‌ها وجود دارد، یکسان است و نمایش «دو عروسک» به این مسائل و دغدغه‌ها که کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند، می‌پردازد.

چرچیچ ادامه داد: در این نمایش کودکان و نوجوانان بخشی از زندگی روزمره خود را می‌بینند و حس می‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از عروسک در نمایش به خودی خود ارتباط با مخاطب را ایجاد می‌کند، یادآور شد: عروسک‌ها احساس هم‌ذات‌پنداری را در مخاطبان زنده می‌کنند و به اندازه کافی در اثرگذاری بر کودکان و نوجوانان اثرگذار هستند.

چرچیچ با اشاره به اینکه برای اولین بار به ایران سفر کرده است، تصریح کرد: در مورد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، اخبار زیادی شنیده بودیم و با تولید اثر و ارسال تقاضا به جشنواره، نمایش «دو عروسک» پذیرفته شد و توانستیم در دوره بیست و ششم حضور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در اسپانیا گروه‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان تولید می‌کنند اما تمرکز گروه‌ها بیشتر بر ساخت نمایش‌هایی مخصوص خانواده‌هاست.

این کارگردان اسپانیایی به استقبال پرشور مردم از جشنواره اشاره کرد و افزود: مردم ایران خون‌گرم هستند و حضور تماشاگران همدانی در سالن‌ها و واکنش‌های آن‌ها نسبت به نمایش‌ها به حدی بود که هنرمندان اسپانیا را غافلگیرد کرد.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مجید قناد در همدان در حال برگزاری است.

منبع: مهر