ساخت کاردستی کودک در خانه و مدرسه

یکی از ایده های جذاب و بسیار خوب برای سرگرمی کودکان و داشتن اوقات فراغت خوش برای آنها ساخت کاردستی می باشد. در هنگام تهیه یک دست سازه، کودکان ناخواسته در حال یادگیری هستند. در واقع فعالیت هایی که منجر به ساخت یک کاردستی می شود، فرصتی برای یادگیری و رشد ذهن کودک می باشد.

کودک با درست کردن انواع مختلف کاردستی، می تواند خلاقیت و ایده های خود را پرورش دهد. همچنین آنها را در قالب هنر ابراز نماید. والدین قطعا با گذاشتن اندکی وقت مفید و تنها با استفاده از لوازم و وسایل ساده، می توانند قدرت خلاقیت، مهارت و هنر کودک خود را پرورش دهند.

برای تهیه دست سازه ایده های متنوع و خلاقانه زیادی وجود دارد. پدران و مادران می توانند متناسب با سن و علایق کودک خود، انتخاب و استفاده نمایند.

 

مزایای تهیه کاردستی توسط کودک

تقویت مهارت های برنامه ریزی، تصمیم گیری و انتخاب: تهیه دست سازه این امکان را برای کودکان فراهم می کند که آنها در مورد نوع کاردستی، چگونگی ساخت و تزئین آن و نحوه طراحی تصمیم بگیرند. همچنین ساخت کاردستی این امکان را می دهد که کودکان برای رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی انجام دهند.
تقویت مهارت های حرکتی: ساخت دست سازه در توسعه مهارت های حرکتی کودک نقش به سزایی دارد. همچنین در ایجاد هماهنگی دست ها و چشم های کودک کمک می کند.
رشد و پرورش مهارت های ذهنی کودک و یادگیری او: تهیه کاردستی باعث فعال نگه داشته شدن ذهن می شود. بدین صورت آن ها از یادگیری هیجان زده می شوند.
تقویت اعتماد بنفس کودک: بعد از اتمام تهیه کاردستی، کودکان مایلند آن را به همه نشان دهند. زیرا از درست کردن آن احساس افتخار و موفقیت می کنند. این عوامل روی تقویت اعتماد بنفس کودکان می شود. همچنین باعث اطمینان آنها نسبت به توانایی هایشان می شود.