آموزش ساخت اسلایم ساده و سریع در خانه

این روزها ابزارهای متنوع و زیادی برای بازی کردن بچه ها ایجاد شده که هر کدوم از این ابزارها میتونن برای یک رنج سنی مناسب باشند. اما ابزارهایی مثل خمیر بازی یا اسلایم جز مواردی هستند که تمام افراد در هر سنی که باشند، دوست دارند اون رو امتحان کنند و برای چند دقیقه یا چند ساعت با این وسایل، بازی کرده و سرگرم شوند!

اسلایم یکی از وسایل بازی جدید برای کودکان هست که شکل و ظاهری شبیه به خمیر بازی داره اما به دلیل حالت ژلاتینی که داره ، بازی کردن با این نوع خمیر، احساس خیلی خوبی رو در فرد ایجاد میکنه و باعث میشه تا خلاقیت کودکان رشد داشته باشه. علاوه بر این گفته می شود که بازی با خمیر اسلایم تاثیر خیلی خوبی در کاهش استرس و ایجاد آرامش هم داره!

اسلایم چیست؟

خمیر اسلایم یک وسیله بازی جدید و مدرن برای کودکان هست که حالت ژلاتینی و نرم داره، به دست نمی چسبه و حالت کشدار جالبی به خود می گیرد. این خمیر نه تنها برای تقویت قدرت خلاقیت کودکان و همچنین برای استفاده درست از دست ها برای شکل دادن به خمیر مناسب هست بلکه تاثیر خیلی خوبی در ایجاد آرامش اعصاب داره و در حین بازی با این خمیر احساس خیلی خوبی رو تجربه خواهید کرد.

این خمیر معمولا از موادی ساده و کم خطر ساخته میشه و به همین دلیل در دسته بندی ابزارهای بازی برای کودکان قرار داره. علاوه بر این شما میتونید خمیر اسلایم رو به سادگی در منزل نیز درست کنید. در ادامه آموزش درست کردن چند مدل اسلایم رو مشاهده خواهید کرد.

ساخت اسلایم سریع و ساده

برای درست کردن این اسلایم ساده به مواد زیر نیاز داریم:

 

مایع ظرف شویی

خمیر دندان

نمک

ساخت اسلایم

ابتدا مقداری مایع ظرف شویی (حدود ۳ تا ۴ قاشق) رو در یک کاسه مناسب بریزید و با قاشق هم بزنید تا مایع کمی باز شود. سپس به انداز ۲ تا ۳ سانتی متر از خمیر دندان رو به ظرف حاوی مایع ظرف شویی اضافه کنید و خمیر دندان و مایع رو به خوبی با همدیگه مخلوط کنید. بعد از گذشت چند دقیقه این ترکیب کمی قوام پیدا خواهد کرد.

حالا به اندازه یک قاشق چای خوری به ترکیب فوق نمک اضافه کنید و دوباره به هم زدن مواد ادامه دهید. این کار رو به مدت ۲ تا ۳ دقیقه انجام بدید. حالا باید ظرف رو به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار دهید. بعد از گذشت این مدت زمان، اسلایم شما آماده هست و میتونید از این خمیر رو برای بازی کردن در اختیار کودکان قرار دهید.

فرمول ساخت اسلایم

در فرمول ساخت اسلایم ها معمولا از پودر بوراکس استفاده می شود. پودر بوراکس، پودری سفید رنگ و حاوی کریستال های بی رنگ و نرم هست که در آب حل می شوند. شما این پودر رو میتونید از عطاری ها، فروشگاه های مخصوص لوازم آزمایشگاهی و یا سایت های فروش اینترنتی تهیه کنید.

 

برای درست کردن این اسلایم به مواد زیر نیاز داریم:

آب ولرم

چسب چوب

پودر بوراکس

رنگ خوراکی

 

ابتدا باید یک فنجان آب ولرم رو با یک قاشق پودر بوراکس مخلوط کنید تا پودر به خوبی در آب حل شود.

حالا در یک ظرف دیگر نصف فنجان چسب چوب رو با نصف فنجان آب ولرم مخلوط کنید تا چسب چوب روان تر و نرم تر شود. در صورت تمایل میتونید چند قطره رنگ خوراکی هم به این ترکیب اضافه کنید.

پودر بوراکس حل شده و چسب چوب و رنگ خوراکی رو در یک ظرف بزرگ بریزید و با هم مخلوط کنید. این ترکیب بعد از گذشت چند دقیقه سفت میشه و شما یک خمیر اسلایم خوب و عالی خواهید داشت.

بهتره این خمیر اسلایم رو در یک ظرف در بسته نگهداری کنید تا کیفیت آن برای مدت طولانی حفظ شود.

توجه: اگر چسب چوبی که در این خمیر استفاده میکنید حالت شفاف داشته باشه، خمیر اسلایم شما نیز شفاف خواهد شد. برای زیباتر شدن خمیر اسلایم خودتون میتونید از پودرهای اکلیل، یونولیت خرد شده و … هم استفاده کنید.

 

ساخت اسلایم در خانه

برای درست کردن اسلایم در خانه به مواد زیر نیاز داریم:

آب

رنگ غذا

آرد ذرت

 

یک فنجان آب رو کمی حرارت بدید تا ولرم و گرم بشه. این آب گرم رو در یک کاسه مناسب بریزید و با چند قطره رنگ غذا مخلوط کنید. برای اینکه خمیر اسلایم شما پررنگ تر باشه لازمه رنگ بیشتری به آب گرم اضافه کنید.

در این مرحله باید به اندازه ۲ فنجان آرد ذرت رو به ترکیب آب و رنگ اضافه کنید. آرد رو ابتدا با قاشق مخلوط کنید و سپس با استفاده از دست شروع به ورز دادن آن کنید تا به خوبی مخلوط شده و خمیر یکدست و صافی داشته باشید.

اگر احساس کردید خمیر اسلایم شما خیلی سفت شده است می تونید مقدار کمی آب گرم به آن اضافه کنید و دوباره خمیر رو ورز بدید تا حالت خوب و مناسبی پیدا کند.

اما اگر خمیر اسلایم شما خیلی نرم و شل بود باید مقداری آرد ذرت رو به تدریج به خمیر اضافه کنید تا حالت منسجم تری پیدا کنه.

وقتی احساس کردید خمیر اسلایم شما آماده شد، (یعنی انگشت به راحتی در آن فرو رفت و روی سطح خمیر حالت چسبنده نداشته و خشک باشد)، یعنی خمیر اسلایم شما اماده است. بهتره اسلایم رو در یک ظرف در بسته قرار دهید تا حالت آن برای مدت طولانی حفظ شود.

ساخت اسلایم

مرتبط:آموزش ساخت خمیربازی خانگی