چگونه ایمنی کودکان ۵ تا ۹ ساله را در برابر ابتلا به کرونا بالا ببریم؟

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ضمن هشدار به والدین برای جدی گرفتن تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی ۵ سال به بالا برای مقابله با این ویروس و کاهش شدت بیماری، گفت: تاکنون ۶.۱ درصد جمعیت بین ۵ تا ۹ ساله تحت پوشش این دانشگاه علیه کرونا واکسینه شدند.

کامران قدس  ابراز داشت: ۳۱ هزار و ۱۵۴ کودک جزو جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان هستند که از این جمعیت تنها ۶.۱ درصد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در موج ششم با سویه اُمیکرون بیشتر تمایل به گروه سنی کودکان دارد و تنها راهکار مقابله با این سویه جدید در قشر حساس کودکان انجام واکسیناسیون است.

وی بیان کرد:  والدینی که کودکان متولد سال ۱۳۹۵ به قبل دارند می‌‎توانند  نسبت به انجام واکسیناسیون کودک خود علیه ویروس کرونا اقدام کنند.

قدس تاکید کرد: خانواده‌ها از فرصت تزریق واکسن به گروه سنی کودکان پنج تا ۱۱ سال استفاده کنند و برای رهایی کودکانشان از امیکرون برای تزریق واکسن آنان اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال جزو جمعیت دانش‌آموزی محسوب می‌شوند که اکنون ۵۵.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان دز اول و ۴۴.۲ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بهترین راه پیشگیری برای هر بیماری است و تزریق واکسن کرونا به کودکان از عوارض بلندمدت این بیماری در آنان جلوگیری می‌کند.

قدس، نگرانی برخی خانواده ها نسبت به تزریق واکسن کرونا به کودکانشان را بی مورد و نوعی بزرگ نمایی در باره عوارض این واکسن توصیف کرد و گفت : در شرایط فعلی که سویه جدید کرونا با قدرت سرایت بالا در جامعه اپیدمی شده است، تزریق واکسن کرونا به کودکان برای در امان نگه داشتنشان از ابتلا به این بیماری بسیار سودمندتر از عوارض احتمالی است که ذهن خانواده ها را درگیر کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تزریق واکسن کرونا به کودکان در سراسر جهان در حال انجام است  و ضرورت دارد خانواده‌ها برای حفظ سلامتی فرزندشان حتما نسبت به تزریق هر چه زودتر واکسن اقدام کنند.

متخصصان بیماری‌های عفونی نیز از والدین می‌خواهند تا در صورت مشاهده هر یک از علائم تنفسی تند، دشوار و تنگی‌نفس، ناله و کبودی زبان و لب‌ها، کاهش سطح هوشیاری و بی‌قراری بیش از اندازه، ناتوانی در خوردن و آشامیدن و کاهش حجم ادرار، استفراغ و مقاوم به درمان در کودکان هر چه سریعتر آنان را به مراکز درمانی منتقل کنند.

منبع: ایرنا