شهر ایده‌آل؛ روی کاغذ نقاشی کودکان و نوجوانان

مسئول خانه کودک از توزیع دو هزار بسته لوازم نقاشی در بین کودکان مناطق پانزده‌گانه اصفهان در حاشیه جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان خبر داد.

زهرا کاظمی با اشاره به برگزاری مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان، گفت: توزیع اقلام از ۱۸ بهمن آغاز شده و تا اول اسفندماه ادامه دارد که این رویداد شامل برنامه‌هایی جنبی نیز خواهد بود.

او افزود: طی هماهنگی با مناطق پانزده‌گانه شهرداری بنا براین شد تا کودکان اصفهانی لذت نقاشی در کنار یکدیگر را تجربه کنند، اما با توجه به پیک ششم کرونا این رویداد لغو شد که در همین راستا تصمیم گرفتیم تمام هزینه‌ در نظر گرفته شده برای این برنامه میدانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی را به تهیه بسته لوازم نقاشی در محلات اختصاص دهیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، وی با اشاره به تهیه دو هزار بسته لوازم نقاشی، تصریح کرد: این بسته‌ها شامل مداد رنگی، مدادپاک‌کن، مدادتراش، مدادسیاه و یک ورق مقواست که بین کودکان مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان توزیع می‌شود.

مسئول خانه کودک ادامه داد: تاکنون این بسته‌های لوازم نقاشی به کمک سمن‌ها، انجمن‌ها و خیریه‌های فعال در حوزه کودکان از جمله مهر، سپهر، مهر زنده‌رود و هم‌نفس در مناطق دو، شش، هفت، هشت، نه، یازده و پانزده توزیع شده و طی روزهای آینده بین کودکان مناطق ۱۰ و چهارده نیز توزیع خواهد شد.

کاظمی درباره ایده این طرح گفت: هدف به تصویر کشیدن شهر توسط کودکان بوده است، به این صورت که با لوازم نقاشی که در دسترس دارند و شهری که در آن زندگی می‌کنند یا شهری که ایده‌آل و آرزوی آنهاست را به تصویر بکشند.

وی با بیان اینکه این حرکت قدم کوچکی برای کودکان شهر است خاطرنشان کرد: کودکان با لوازمی که در اختیار دارند می‌توانند درباره این موضوع نقاشی کشیده و اثر خود را برای شرکت در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان به نشانی اینترنتی www.iicpf.com ارسال کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

معنی نقاشی و خط خطی کودکان چیست؟

رنج مادر در تابلوهای نقاشی