قرمزی و التهاب لثه می‌تواند نشانه بیماری‌های لثه باشد

یک جراح دندانپزشکی گفت: قرمزی و التهاب لثه اطراف دندان و خونریزی از لثه هنگام مسواک زدن یا غذا خوردن می‌تواند اولین علامت در مورد بیماری‌های لثه باشد.

هاشم عبدالحسین زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: با بروز این علائم باید فرد به دندانپزشک یا متخصص بیماری‌های دهان مراجعه کند.

وی اضافه کرد: علائم اولیه بیماری‌های دندان برای مراجعه به دندانپزشک شامل حساسیت دندان به مواد غذایی شیرین یا سرد یا مشاهده بصری پوسیدگی روی دندان به شکل تغییر رنگ یا تشکیل حفره روی دندان است.

به باور عبدالحسین زاده، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و مراجعات منظم به دندانپزشک جهت معاینه به‌صورت دوره‌ای و هر شش ماه می‌تواند نقش مهمی در تشخیص اولیه و درمان راحت‌تر ایفا کند.

این دندانپزشک در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دلایل هزینه بالای دندانپزشکی چیست، تصریح کرد: باتوجه‌به هزینه‌های بسیار زیاد مواد و متریال استفاده شده در دندانپزشکی، هزینه‌های درمان هم برای بیمار گران تمام می‌شود.

وی ادامه داد: باید از تجربه کشورهای پیشرفته در این زمینه استفاده کرد بدین صورت که پیشگیری را در اولویت کار قرار داد و با آموزش بهداشت دهان و توصیه‌های تغذیه‌ای از دوران کودکی فرهنگ‌سازی کرد. به گفته عبدالحسین زاده، معاینات و انجام درمان‌های پیشگیرانه مانند فلوراید تراپی و انجام فیشور سیلانت (شیار بند) برای تمام کودکان زیر ۱۲ سال و اقدامات آگاهی سازی والدین جهت اهمیت دندان‌های شیری و لزوم حفظ آنها و رسیدگی به تغذیه کودکان می‌تواند نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از پوسیدگی داشته باشد و نهایتاً هم با وجود شرکت‌های بیمه‌ای قوی بار مالی هزینه‌ها از دوش مردم برداشته شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

چاقی خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می‌دهد

شش وضعیتی که توجیه کننده خونریزی لثه ها هستند