استفاده از ظرفیت مجازی برای پرورش توانمندی و خلاقیت کودکان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از استفاده ظرفیت فضای مجازی برای پرورش توانمندی و خلاقیت کودکان و نوجوانان عضو کانون خبر داد.

بهناز ضرابی‌زاده مطرح کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کبودراهنگ از ابتدای سال برنامه های فرهنگی و آموزشی با عنوان «دختران کبوترانه و پسران پرواز» را برای دو گروه سنی کودک و نوجوان در فصای مجازی برگزار می کنند.

وی ادامه داد: مربیان کانون پرورش فکری در قالب برنامه های فرهنگی و علمی در خدمت اعضاء هستند و علاوه بر آموزش هایی که در بر نامه کاری سالانه خود دارند، امسال به علت شیوع کرونا آموزش نقاشی و سفال و آموزش نجوم از طریق انجمن علمی زیرسقف آسمان از طریق کارگاه های مجازی در دستور قرار گرفت و در این ایام آخرین خورشیدگرفتگی قرن با حضور دانش پژوهان نوجوان و با همکاری پژوهش‌سرای دانش آموزی کبودراهنگ با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز رصد شد.

ضرابی‌زاده خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۸۰۰ کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کبودراهنگ هستند و در مسابقات نقاشی، در بخش نجوم  و در زمینه کتابخوانی، نقد موضوعی کتاب و در جشنواره رضوی بخش نقاشی حائز رتبه شده اند.

وی از برگزاری مسابقه نقاشی با عنوان «حقوق کودک از نگاه کودک» خبر داد و خاطرنشان کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه شامل کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال بودند که فایل تصویری یا اسکن نقاشی خود را که روی کاغذ سفید A۴ با مدادرنگی، مدادشمعی یا آبرنگ خلق کرده بودند تا چهارم خردادماه امسال ارسال کردند.

وی با بیان اینکه استان همدان ۴۱ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۸ مرکز ثابت، ۱۰ مرکز سیار و سه مرکز پستی فعال دارد، هدف محوری کانون را به عنوان یکی از نقش‌آفرینان ممتاز و متمایز عرصه تعلیم و تربیت تعالی آینده‌سازان ایران اسلامی، شکوفایی استعدادها و پرورش ذوق و خلاقیت کودکان و نوجوانان دانست.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان یادآور شد: تحقق این اهداف علاوه بر نیاز به وجود محیطی پرنشاط، امیدبخش و بهره‌مندی از ظرفیت دانش، تجربه و انگیزه والای خانواده کانون، مستلزم تعمیق برنامه‌ها و کیفی‌سازی فعالیت‌ها است.

تنها واحد تخصصی نجوم کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان همدان در کانون پرورش فکری شهرستان کبودراهنگ فعال است و در ایام کرونا آخرین خورشیدگرفتگی قرن با حضور دانش پژوهان نوجوان و با نیروهای پژوهش‌سرای دانش آموزی کبودراهنگ رصد شد.

اعضای کانون پرورش فکری کبودراهنگ همچنین در این ایام می توانند در کارگاه های مجازی  نقاشی، سفال، کارگاه مجازی قصه گویی، انجمن علمی زیرسقف آسمان شب،  یادگیری تکنیک در سفالگری و برای رفتن به دنیای پر رمز و راز نمایش و بازیگری در کارگاه مجازی بازیگری تخصص های لازم را کسب کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

بازی هایی برای افزایش خلاقیت کودکان

راهکارهایی برای شکوفا کردن خلاقیت کودکان

توصیه‌های آلبرت انیشتن برای افزایش هوش و خلاقیت کودکان