کتاب‌ها اینجا خاک می‌خورند!

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اهمیت ساماندهی کتابخانه های مدارس، گفت: کتاب‌ها اغلب در کتابخانه های مدارس خاک می خورند.

مجید یزدان پناه امروز(۲۵ آبان) در نشست طرح تجهیز کتابخانه های مدارس در کرمانشاه با تاکید بر اهمیت بروز رسانی کتابخانه های مدارس، اظهار کرد: باید کتابخانه های مدارس بروزرسانی شده و کتاب های هر مدرسه بر اساس رده سنی دانش‌آموزان آن مدرسه ساماندهی شوند.

یزدان پناه اضافه کرد: اگر سری به کتابخانه‌های مدارس بزنیم، دور از انتظار نیست که مثلا کتاب‌های فلسفی را در قفسه کتابخانه های مدارس مقطع ابتدایی و یا کتاب ‌های رده سنی کودکان را در کتابخانه مدارس مقطع متوسطه اول و دوم ببینیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کتاب ها در کتابخانه های مدارس خاک می خورند، ادامه داد: نه خدمتگزار مدرسه، نه معلم‌ها و نه حتی مدیر مدرسه اهمیت زیادی برای کتابخانه های مدارس قائل نیستند و درب کتابخانه های مدارس هم اغلب قفل است.

وی تاکید کرد: کمتر مدرسه‌ای وجود دارد که برای تجهیز کتابخانه اهمیت قائل شده و آن را هم به عنوان بخشی از برنامه آموزشی در نظر بگیرد، در حالیکه آموزش بدون دسترسی دانش ‌آموزان به منابع آموزشی غیردرسی و خلاقانه امری ابتر و ناقص به شمار می‌رود.

یزدان پناه سپس با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در رشد فرهنگی جامعه، گفت: کتاب مبنای دانایی و دروازه آگاهی بوده و مهم‌ترین ابزار انتقال تاریخ، تجارب و دانش‌ و توسعه جوامع است، لذا باید هرطور شده در جهت کتابخوان بار آوردن افراد از سنین کودکی کار کنیم.

یزدان پناه ادامه داد: ضرورت دارد دانش آموزان را از دوران کودکی با کتاب آشنا کنیم تا در هجوم اطلاعات شبکه های اجتماعی، بازی‌های کامپیوتری و برنامه‌های تلویزیونی، فرصتی برای اندیشیدن، گفت‌وگو، و شناخت خود پیدا کنند.

وی گریزی هم به رشد روز افزون ابزارهای ارتباط جمعی داشت و گفت: اگرچه امروزه تکنولوژی مهمترین رقیب کتاب و مطالعه است، اما نباید اجازه بدهیم رشد تکنولوژی ما را از کتاب خواندن دور کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

سرانه کتابخوانی در ایران چقدر است؟