برگزاری جشنواره ادبی کودک و نوجوان در مهرماه

برگزاری جشنواره ادبی کودک و نوجوان در مهرماه

 

برگزاری جشنواره ادبی کودک

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: یکی از پایه های مهم فرهنگی وجود کتاب های متعدد در دسترس کودکان و نوجوانان جامعه است.

احمد رضایی در خصوص برگزاری دومین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی ۱۳۹۹ گفت: یکی از پایه های مهم فرهنگی وجود کتاب های متعدد در دسترس کودکان و نوجوانان جامعه است. بر عموم پوشیده نیست که در این بین شعر و داستان مهم ترین گونه ادبی بر اساس سلیقه های متنوع است و این مهم زمانی دست می دهد که آثار این گونه ادبی بر اساس سلیقه های متنوع و فرهنگ بومی کشور تولید شود.
وی افزود: از سویی دیگر کودکان باید در شهری که زندگی می کنند با مفاهیم شهروندی آن آشنا شوند قوانین آن را آموزش ببینند و در ذهنشان نهادینه کنند مسلماً راه های زیادی برای این مقوله مهم در فرهنگ شهروندی وجود دارد و بی شک یکی از راه های انتقال این مهم به طور اعم از طریق هنر و به طور خاص از طریق شعر و داستان شکل می گیرد.
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر این اساس با پشت سر گذراندن و نگاه به تجربه ای موفق در سال گذشته امسال نیز برای دومین سال متوالی بر آن شدیم که جشنواره شعر و داستان را با هدف جمع آوری این گونه ادبی در سلیقه های متنوع و بالا بردن هرچه بیشتر سطح کیفی کتاب های حوزه فرهنگ شهروندی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با شرایط ذیل برگزار کنیم.
رضایی با برشمردن عناوین بخش های جشنواره ادامه داد: نویسندگان و شاعران فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان در بخش های داستان خردسال داستان هفت تا ۹ سال ۱۰ تا ۱۲ سال و نوجوان در این جشنواره شرکت می کنند.
وی افزود: موضوع های این جشنواره شامل اخلاق شهروندی، مدیریت خشم، مدیریت گفتگو، فرهنگ آپارتمان نشینی، آگاهی از شیوه های مراقبت از اموال عمومی در شهر است.

 

منبع:  ایمنا

مرتبط:

نخستین مسابقه برنامه نویسی کودکان و نوجوانان کشور

برگزاری بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به صورت مجازی

انتشار فراخوان چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور