فضای فیزیکی کتابخانه‌های لرستان ۱۷ هزار متر است

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان ۱۷ هزار متر است.

فرشته طهماسبی امروز ۱۹ آبان‌ماه، اظهار کرد: کتابخانه‌ها در هر شهر نماد فرهنگ آن شهر هستند. بر اساس رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی چند سال گذشته، کتابخانه‌های عمومی علاوه بر رسالت و وظیفه اصلی خود، فعالیت‌های فرهنگی ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در سطح استان ۵۸ باب کتابخانه عمومی وجود داشته که از این تعداد ۳۸ باب به‌صورت نهادی و مابقی به‌صورت مشارکتی با سایر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اداره می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی در حال حاضر به پاتوق فرهنگی محلات و مناطق تبدیل شده و فعالیت‌های فرهنگی متعددی برای همه گروه‌های سنی به‌ویژه کودک و نوجوان در این مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه ۱۲ پروژه نیمه‌کاره در لرستان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر فضای فیزیکی کتابخانه‌های استان ۱۷ هزار متر است که با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌کاره، وسعت فضای کتابخانه‌ها به ۳۴ هزار متر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، فضای فیزیکی کتابخانه‌ها طی دو سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافت و تلاش می‌شود تا با برنامه‌ریزی بتوانیم با تکمیل سایر پروژه‌ها، شرایط بهتری را برای فضای مطالعه در استان ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

افتتاح یک کتابخانه روستایی در دامغان