افتتاح یک کتابخانه روستایی در دامغان

 رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان از افتتاح یک کتابخانه روستایی در شهرستان دامغان خبر داد.

آزاده امینیان گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه روستای جزن دامغان با بیش از ۴۰ هزار جلد کتاب و با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان دهمین کتاب خانه عمومی شهرستان دامغان در آبان ماه سال جاری  افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه این کتاب خانه روستایی با کمک یکی از خیرین به نام خانواده شهید ابوالفضل طوسی ساخته شده است، ادامه داد : ۴۰ هزار جلد کتاب کتابخانه روستای جزن دامغان از محل اهدایی مردمی و نهاده کتاب خانه های کشور تامین شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان تصریح کرد : در هفته کتاب و کتابخوانی در حوزه شهرستان دامغان بیش از ۸۰ برنامه فرهنگی با موضوعات حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود که برگزاری جشن روز  کتاب با حضور مسئولان دامغان، تجلیل از اعضای کتاب خانه های سطح شهرستان دامغان، نویسندگان بومی ، ناشران و خیرین کتاب ، برگزاری جلسه انجمن کتاب خانه های عمومی شهرستان دامغان، نواختن زنگ کتاب در مدارس شهرستان دامغان از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

امینیان افزود: برگزاری لیگ کتابخوانی در دوره متوسطه با همکاری آموزش و پرورش ، برگزاری کارگاه قصه گویی ویژه کودکان و مادران قصه گو، آئین تقدیر از خیرین اهداکننده اسباب بازی به بخش کودک کتابخانه ها، رونمایی از چندین جلد کتاب، برگزاری نشست کتابخوانی با هدف معرفی و تقدیر از نویسندگان بومی دامغان ، برگزاری راهپیمایی خانوادگی اعضای فعال کتاب خانه های حوزه دامغان از جمله سایر برنامه های هفته کتاب در شهرستان دامغان است.

وی گفت: همچنین در این هفته دیدار فرماندار و امام جمعه دامغان با کتابداران شهرستان دامغان، دیدار کتابداران شهرستان دامغان با خانواده شهید علیزاده مدافع حرم و برگزاری جشن کتاب در کتاب خانه های روستایی جنوب دامغان انجام می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان یادآور شد: کتاب خانه های شهرستان دامغان دارای ۴۹۰۰ عضو فعال است که سیده زهرا ترابی کودک ۶ ساله به عنوان کوچکترین عضو و محمد خجسته فر با ۷۵ سال سن به عنوان مسن ترین عضو کتاب خانه هستند و همچنین دو کتابخانه مشارکتی در روستای طزره و زندان دامغان فعالیت دارد و ۱۹۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان دامغان وجود دارد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

نمایشگاهی از آثار کودکان در کتابخانه ملی