کودکان مهاباد کرونا را به تصویر کشیدند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد اظهار داشت: در این نمایشگاه که در تالار وحدت شهرداری مهاباد برپا شده، کودکان و نوجوانان شرکت کننده با خلق ۲۵۰ اثر نقاشی پیام هایی مختلفی را با موضوع رعایت دستورالعمل های بهداشتی به نمایش گذاشته اند.

سیامند جوانبخت افزود: در این نمایشگاه ۵۰ کودک و نونهال رده سنی پنج تا ۱۲ سال با به تصویر کشیدن موضوع هایی مانند شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و همچنین اهمیت واکسیناسیون، شهروندان را برای مقابله بهتر با این ویروس تشویق کرده اند.

وی اضافه کرد: استفاده از هنر نقاشی و تفریح کودکانه می تواند یکی از عوامل شناخت کودکان با ویروس کرونا و چگونگی مقابله با این بیماری باشد تا فرهنگ سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سلامتی خود و جامعه از سن کودکی انجام گیرد.

جوانبخت اضافه کرد: این نمایشگاه تا ۲۲ آبان ماه جاری برای بازدید عموم برپا بوده و علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ به نگارخانه تالار وحدت شهرداری مهاباد مراجعه کنند.

جهش های مختلف ویروس کرونا همچون “دلتا” با افزایش قدرت بیماری‌زایی بالا تمامی گروه‌های جمعیتی از جمله کودکان و نوجوانان را نیز درگیر کرده است.

پیش از این جهش و شیوع کرونا دلتا، کودکان و نوجوانان عمدتا ناقل بی‌علامت بوده و صرفا بیماری را منتقل می‌کردند، اما سویه جدید علاوه بر بزرگسالان، کودکان و نوجوانان را نیز همراه با بروز علائم بالینی درگیر می‌کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در وضعیت نارنجی مقابله با کرونا و تاکنون ۵۷۳ نفر در این شهرستان بر اثر کرونا جان خود را ازدست دادند.

منبع: ایرنا

مرتبط:

افتتاح نمایشگاه «جشنوارۀ جهانی نقاشی کودک کرمان» در نگارخانه مجازی کمیسیون ملی یونسکو

باید و نبایدهای تزریق واکسن کرونا برای سنین زیر ۱۸ سال

اثر نوجوان مهابادی به مرحله کشوری جشنواره نقاشی صلح و دوستی راه یافت