اثر نوجوان مهابادی به مرحله کشوری جشنواره نقاشی صلح و دوستی راه یافت

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد گفت: اثر “آنیتا بالنور” عضو مرکز شماره یک کانون این شهرستان به مرحله کشوری جشنواره نقاشی صلح و دوستی راه یافت.

افسانه بازیار روز سه‌شنبه اظهار داشت: هفتمین جشنواره نقاشی صلح و دوستی با هدف فرهنگ سازی و ترویج صلح، دوستی و مهرورزی و همچنین آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف عالیه جمعیت هلال احمر در یزد برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری با محوریت ۲ رده سنی پنج تا هشت سال و ۹ تا ۱۲ سال برگزار شد.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد اظهار داشت: در این مدت بیش از ۴۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره نقاشی صلح و دوستی ارسال و از بین آنان داوران نفرات برتر هفتمین دوره جشنواره نقاشی صلح و دوستی را معرفی کردند.

بازیار با اشاره به اینکه این جشنواره با استقبال قابل توجه کودکان و نوجوانان مواجه شد، اضافه کرد: ۱۲ اثر در مرحله استانی انتخاب و آثار این نفرات برای شرکت در مرحله کشوری به سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ارسال شد.

وی اظهار داشت: “آنیتا بالنور” از مهاباد نیز در رده سنی ۹ تا ۱۲ سال ضمن کسب عنوان برتر مرحله استانی به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت.

،سازمان جمعیت هلال احمر در این جشنواره این فرصت را در اختیار کودکان و خانواده‌های آن‌ها قرار داد تا بتوانند با روش تصویر، خلاقیت خود را به خانواده هایشان نشان دهند و ذهنیتی که نسبت به هلال احمر در ذهنشان نقش بسته بود را به تصویر بکشند.

به گزارش ایرنا، “آنیتا بالنور” عضو خوش ذوق، فعال و با استعداد مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد دارای چندین عنوان و جایزه جشنواره های مختلف داخلی و خارجی است.

کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و بیش از ۳۰۰ عضو فعال دارد.

منبع: ایرنا