«کدوی قلقله‌زن» بازآفرینی شد

محمدکاظم اخوان «کدوی قلقله‌زن» را در قالب داستانی جدید با عنوان «قصه‌ی آجی و کدی» بازآفرینی کرد. محمدکاظم اخوان با اعلام این خبر گفت: «قصه‌ی آجی و کدی» بازآفرینی افسانه کهن کدو قلقله‌زن است که توسط انتشارات شهر قلم برای گروه سنی ب منتشر شده است.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: «کدوی قلقله‌زن» از نگاه نویسنده مانند بسیاری افسانه‌ها و قصه‌های کهن ایرانی از ظرفیت بالای نمایشی و داستانی نامکشوف برخوردار است و این کتاب کوششی است در بازنمایی آن به قدر توان هم به قدر تشنگی چشیدن قطره‌ای از دریا.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«کَدی ایستاد و خواهر و برادرش را صدا زد. اتفاقاً طولی نکشید که آن‌ها از پشت بوته‌ها بیرون آمدند؛ آمده بودند کدی را با خودشان ببرند. کجا؟ پیش پدر و مادرشان.

آجی پاک گیج شده بود. چه می‌شنید؟ پدر و مادر کَدی کجا بودند که او خبر نداشت؟ کَدی را خودش در همان جالیز کاشته و به دنیا آورده بود…»

انتشارات شهر قلم «قصه‌ی آجی و کدی» از مجموعه «بهترین نویسندگان ایران» به دبیری محمود برآبادی را با شمارگان ١٠٠٠ نسخه و قیمت ٣٨ هزار تومان راهی بازار کتاب کرده است. تصویرگری این کتاب نیز بر عهده گلبرگ کیانی بوده است.

محمدکاظم اخوان پیش‌تر آثاری چون مجموعه «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا»، «بادپا»، «بهار با یک گل»، «ستاره‌ای بر خاک»، «دوست غارنشین من»، «کلاس مخفی»، «سبیل سرگردان»، «شبحی با کلاه سیلندر»، نمایشنامه‌هایی مانند «یه روز که خورشید نباشه»، «شهر آفتابگردان»، «پروانه روی شانه» و «دخترک کبریت فروش» و فیلم‌نامه‌هایی مانند «قورباغه سبز»، «قصه‌های تابه‌تا»، «سیاه سفید خاکستری»، «جزیره‌ جادو»، «کاتی و کوتی»، «ماهان و ماهور» و «می‌خواهم قصه بنویسم» را به حوزه ادبیات کودک و نوجوان عرضه کرده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

انتشار دو کتاب گویا از جوان‌ترین رزمنده دفاع مقدس

داستان شهادت علی لندی کتاب می‌شود