زندگی چند شهید کتاب داستانی برای کودکان شد

زندگی نامه چند شهید دفاع مقدس برای کودکان از سوی انتشارات« ۲۷ بعثت» به چاپ رسید.

زندگی‌نامه شهید سیدمحمدرضا دستواره با عنوان « آن مرد قهرمان» و شهید مرتضی مفاخری با عنوان«آبی مثل دریا» به قلم فاطمه بگزاده و تصویرگری سمیرا سادات وسمیه سادات شفیعی به تازگی منتشر شده است.

در بخشی از کتاب « آن مرد قهرمان» می‌خوانیم:.. حالا دوباره شهر آرام شده بود. کودکان در کوچه‌های شهر بازی می‌کردند و صدای خنده‌هایشان شهر را پر کرده بود.مدرسه‌ها باز شدند و بچه‌ها با شادی پشت نیمکت‌ها نشستند و درس خواندند… .

همچنین زندگی‌نامه شهید غلامعلی پیچک با عنوان «گلِ پیچک ریحانه» از دیگر آثار مرتبط با کودکان به حساب می‌آید که «انتشارات ۲۷ بعثت» آن را به چاپ رسانده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:ریحانه به گلدان پیچک کنار راه پله نگاه کرد و با کلی ذوق گفت:مامان ببین چقدر بزرگ شده!برگاش هم زیاده.ولی چند تاشون زرد و خشک شدن.نکنه مریض شده؟. مامان در حالی که تلفن همراهش را برمی‌داشت کنار ریحانه نشست و گفت:نگران نباش.الان تو اینترنت درباره پیچک می‌خونم…

«پرواز در گلستان» کتاب داستانی دیگر از تازه‌های نشر این انتشارات به شمار می‌آید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:تصمیم گرفتم لانه‌ام را روی درختی که توی حیاط خانه آنها بود درست کنم تا بتوانم محمود را هر روز ببینم.مادر محمود دم غروب حیاط را آب و جارو می‌کرد. محمود روزبروز بزرگتر می‌شد. گاهی جارو را از مادرش می‌گرفت تا کمکی به مادرش کرده باشد. گاهی هم به پدرش که کشاورز بود کمک می‌کرد. از وقتی محمود فهمید که لانه ما بالای درخت است هر روز برای ما آب و دانه می‌گذاشت.

همچنن در بخشی از کتاب عنوان«آبی مثل دریا» می‌خوانیم:سعید به روبرویش که یک عالمه آب بود نگاه کرد و با خوشحالی گفت:خلیج فارس که می‌گن اینجاس؟وای چقدر آروم و قشنگه؟دوست دارم اینجا بدو بدو کنم… .

منبع: ایسنا

مرتبط:

پارک‌ها، فضاهای تعاملی و آموزشی مناسب برای خلاقیت کودکان