تدارک بیش از ۱۳۰ برنامه در هفته ملی کودک در گلستان

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان گفت: بیش از ۱۳۰ برنامه فرهنگی هنری و ادبی در هفته ملی کودک در سطح استان برگزار خواهد شد.

محبوبه رجب نسب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک امسال از روز ۱۶ مهر با شعار “حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی” و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۲۲ مهرماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: هفته‌ ملی و روز جهانی کودک فرصت مغتنمی است تا توجه مسئولان نسبت به مسائل و نیازهای این قشر از جامعه معطوف شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گلستان خاطرنشان کرد: در هر شهرستان با توجه به شرایط رنگ‌بندی از لحاظ شیوع کرونا، برنامه‌ها به‌صورت مجازی یا حضوری برگزار می‌شود.

رجب نسب با اشاره به شعار امسال هفته ملی کودک، گفت: تکیه‌بر شادی، نشاط و بازی از جمله نکته‌های مهمی است که این رویداد بر آن تاکید دارد و با این نگاه، ویژه‌برنامه‌های متنوعی در این هفته تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای امداد فرهنگی با عنوان طرح هزاران لبخند در روستاهای مناطق کمتر توسعه‌یافته، برنامه‌ استانی نمایشنامه خوانی اعضای مراکز فرهنگی هنری، بازی‌های کودکانه‌ مرکز علی‌آبادکتول، مسابقه‌ بزرگ خاطره‌نویسی از ایام کودکی کانون کلاله، یک روز یک لبخند گرگان دو، زنده باد کودکی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان، مسابقه عکاسی لبخندها در دلند، «کودک، سلامت، زندگی» کانون گمیشان و دست‌ها و لبخندها در کانون کردکوی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته ملی کودک است.

رجب نسب تصریح کرد: برگزاری مسابقه رنگین‌کمان امید در بندر ترکمن، یک چوب، یک نمایش در آق‌قلا، نمایشگاه آثار اعضا با عنوان روزنه در مراوه‌تپه، قصه‌گویی شبانه کانون مینودشت، مهرواره‌ قصه‌ها را بازی کنیم کانون شماره دو گنبدکاووس، شیرین مثل قند گرگان دو، آرزوهای من کانون گالیکش، جشن لبخند رامیان، گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان برگزیده و پخش از رسانه ملی، جشن کودکان، آینده‌سازان آزادشهر، رامیان و علی‌آبادکتول، خواندن بیانیه در نماز جمعه و غیره از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان در هفته ملی کودک خواهد بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

‌برنامه‌های «هفته ملی کودک» تشریح شد