راز تاثیرگذاری قصه بر مخاطب چیست؟

یک قصه‌گو گفت: هرچقدر قصه نهادینه و درونی شود و آن را دوست بداریم به همراه بهره‌گیری‌های مناسب ، تاثیرات شگرف خود را بر مخاطب خواهد گذاشت.

«محمدعلی پورمطلق» در نشست مجازی «ارتباط با مخاطب در قصه‌گویی»در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اظهار کرد: انتخاب قصه‌هایی با موضوع‌تفکر،انگیزشی،قهرمان و برای نوجوانان تاثیر مثبت دارد وهمه‌ی اینها در کنار سایر معیارها برتعامل دوسویه قصه گو و مخاطب تاثیرات فوق العاده مثبتی خواهد داشت.
وی گفت: استفاده بجا ومناسب ازابزاها، امکانات سمعی و بصری و ابزار وجودی که خدای مهربان به ما داده نیز خیلی مفید است، هرچقدر قصه نهادینه شود، درونی شود، آن را دوست بداریم به همراه بهره‌گیری‌های مناسب وبجا تاثیرات شگرف خود را بر مخاطب خواهد گذاشت و مخاطب با آن قصه و قهرمان داستان همزادپنداری می کند دوستش دارد وبا آن گام به گام همراه می‌شود.

این قصه‌گو تاکید کرد: قصه‌گو نباید به واسطه اینکه قصه گویی می‌کند منت برسر مخاطب بگذارد ،برعکس باید قدرشناس این موهبت الهی ومخاطبینش باشد که او را در این موقعیت قرارداده‌اند تا قصه گویی کند واگر به این باوررسید که من وظیفه‌ام است خدا مرا دوست داشته که دراین جایگاه مربیگری هستم قطعا موفق خواهد شد و مخاطبش نیز  با عشق وعلاقه او را دوست خواهد داشت و با علاقه با داستانش همراه می شود.
وی تصریح کرد: قصه‌گو باید از انتقاد مخاطب استقبال کند چرا که هرچه اشتباه  دراجرای قصه گویی کمتر باشد ارتباط  با مخاطب بهترو قوی‌تر خواهد بود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

مردم دنیا کدام کتاب ها را بیشتر خوانده‌اند؟

انتخاب یک کتاب قصه‌ی کودکانه زیبا و قشنگ