IQ بین ۷۰ تا ۸۵ دانش‌آموز عادی با یادگیری ضعیف است

یک عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور لرستان گفت: دانش‌آموزی که IQ آن بین ۷۰ تا ۸۵ است در مرز بین بچه‌های عادی و عقب مانده قرار دارد.

داوود کردستانی اظهار کرد: افرادی که IQ آن‌ها بین ۷۰ تا ۸۵ است را نزدیک به مرز می‌دانیم و افرادی که کمتر از این حد است در دسته عقب مانده‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که نکته‌ای که وجود دارد این است که دانش‌آموزی که IQ آن بین ۷۰ تا ۸۵ است در مرز بین بچه‌های عادی و عقب مانده قرار دارد، عنوان کرد: اگر آن‌ها را به مدارس استثنایی ببریم معلمان می‌گویند چرا او را اینجا آوردی یادگیری او خیلی بالاست و زمانی که کودک را در مدارس عادی ثبت نام کنیم می‌گویند مانند بچه‌های دیگر یاد نمی‌گیرند و باید وقت بیشتری برای آن‌ها گذاشته شود.

کردستانی افزود: در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز و … این بچه‌ها مشکل کمتری دارند چون آن‌ها را در یک مدرسه جمع کرده و آموزش بیشتری می‌دهند و کاری می‌کنند دچار مشکل نشوند، اما در شهرهای کوچک چون امکانات زیادی ندارند و کودکان به آموزش‌های ویژه نیاز دارند، معمولاً با مشکل روبرو می‌شوند.

این روانشناس تصریح کرد: اگر این افراد وارد مدرسه عادی می‌شوند والدین آن‌ها باید با مدیر و معلم صحبت کنند که در درس‌هایی که کودک آن‌ها مشکل دارد آموزش‌های خارج از کلاس درس را برای فرزندان آن‌ها برگزار کند.

وی با اشاره به این‌که معمولاً معلمان نیز با دریافت هزینه‌ای کلاس خصوصی را برگزار می‌کنند، عنوان کرد: این نوع دانش‌آموزان لازم است که تدریس خصوصی داشته باشند چون مانند بچه‌های دیگر سرعت یادگیری بالایی ندارند.

کردستانی ادامه داد: برای تحصیل این نوع دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی بهتر است، چراکه تعداد دانش آموزان کمتر بوده و معلم بیشتر می‌تواند با دانش‌آموزان کار کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

راه رسیدن به موفقیت با کمک هوش هیجانی

نـقـش بازی در رشد هوش کودکان