کدام مواد غذایی به بهبود حال کودکان کرونایی کمک می‌کند؟

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: غذاهای سبک مانند سوپ، نوشیدن آب‌میوه‌های طبیعی، مصرف پروتئین‌هایی مثل مرغ، بوقلمون، ماهی و حبوبات به بهبود حال کودکان کرونایی کمک می‌کند.

کوروش صمدپور در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تغذیه نوزادان در ایام کرونا، اظهار کرد: توصیه می‌شود در این ایام مادران، خود کودک‌شان را سیر کنند، زیرا شیر مادر دارای آنتی‌بادی‌هایی است که ضدویروس و ضدباکتری بوده و پروتئین‌ها، ریزچربی‌ها، ویتامین‌ها و املاح دیگر آن نیز اهمیت این تغذیه مفید را نمایان می‌کند.

وی با بیان اینکه آنتی‌بادی دریافتی از شیر مادر باعث ایمنی کودک در برابر بیماری‌های مختلف مثل اسهال یا بیماری‌های دستگاه تنفسی می‌شود، افزود: با توجه به همه‌گیری ویروس خطرناک دلتا، سیستم ایمنی بدن نوزادان به تقویت نیاز دارد.

این پزشک با بیان اینکه سیستم ایمنی قوی با تغذیه سالم و استفاده از همه گروه‌های غذایی رخ می‌دهد، تصریح کرد: غذاهای حاوی سبزیجات و پروتئین و میوه‌جات، می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش موثری داشته باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به کمبود کلی ویتامین D ایرانی‌ها، گفت: کودکان می‌توانند بر حسب سن و وزن و با مشورت پزشک از قطره یا قرص ویتامین‌ D استفاده کنند، البته سایر مکمل‌ها نیز می‌تواند تحت نظر پزشک مصرف شود.

صمدپور در رابطه با کودکان مبتلا به کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان نوع ضعیف ویروس را دریافت می‌کنند اما می‌توانند ناقل‌های قوی باشند، بنابراین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه برای پیشگیری از ابتلای سایر اعضای خانواده به این بیماری، الزامی است.

وی در رابطه با تغذیه کودکان مبتلا به بیماری کرونا، افزود: در طول مدت درگیری کودک با این بیماری، استفاده از هرگونه موادغذایی فرآوری شده مانند چیپس، سوسیس، کالباس، پفک، کنسروها، کیک و بیسکویت صنعتی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این مسئول در رابطه با مواد غذایی که به بهبود حال کودک مبتلا به کرونا می‌کند، خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای سبک مانند انواع سوپ‌ها و سبزیجات، پخت و نوشیدن مداوم آب‌میوه‌های طبیعی و مصرف پروتئین‌هایی مثل مرغ، بوقلمون، ماهی و حبوبات می‌تواند در تسریع بهبودی کودک موثر باشد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

۳ علامت شاخص کرونای “دلتا” را بشناسید

راهکارهایی برای حفظ سلامت روان در شرایط شیوع کرونا