داستان زندگی خرس ایرانی

کتاب «چه‌کسی نامه را به شیشه چسبانده بود» درباره داستان زندگی خرس ایرانی نوشته‌ طاهره ایبد با تصاویر مجید صابری‌نژاد منتشر شد.

این کتاب داستان زندگی خرس ایرانی به عنوان یکی از حیوانات در معرض انقراض را روایت می‌کند و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در کنار ۱۰ جلد دیگر مجموعه‌ «آهای، مواظب ما باشید!» منتشر کرده است.

در معرفی کتاب «چه‌کسی نامه را به شیشه چسبانده بود» توسط ناشر می‌خوانیم: این کتاب جلد دوم از یک مجموعه‌ ۱۱‌جلدی است که داستانش حول محور نامه‌ای است که به رییس اداره‌ حفاظت زمین و موجوداتش می‌رسد. کسی نمی‌تواند نامه را بخواند و معنی کند، پس به سراغ محیط‌بانی می‌روند که تخصصش زبان‌های باستانی است. همراه او به جنگل می‌روند، و در راه شاهد تخریب محیط جنگل به دست انسان می‌شوند؛ کم‌کم درمی‌یابند که نویسنده‌ نامه، در واقع یک حیوان است…

نویسنده‌ این کتاب، جدولی تهیه کرده که در آن خرس قهوه‌ای را توضیح می‌دهد، و خواننده‌ بالای ۹ سال (نونهال) کتاب را با زندگی و ویژگی‌های این گونه‌ در معرض انقراض آشنا می‌کند.

این کتاب به تازگی در ۳۲ صفحه با قیمت ۲۵هزار تومان و در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

بنا بر اعلام ناشر، کتاب‌های این مجموعه با جلدی ضخیم و کاغذ فاخر تهیه و تولید شده و هم‌اکنون در تمام فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و همچنین سایت عرضه‌ محصولات فرهنگی این مجموعه به نشانی shop.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان است.

در این طرح، زندگی گونه‌های جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان چاپ شده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

۱۰ نکته کوتاه برای آغاز کتاب خواندن

داستان‌های جذاب برای نوجوانان در کتاب «خرس ماه»