کودکان می توانند ناقل کرونا برای زنان باردار باشند

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:مراقبت از کودکان در منزل و محیط خانواده است که باید تا حد امکان از ارتباط کودکان خارج از محیط خانه جلوگیری شود چون احتمال درگیری برای کودکان به کرونا نیز مطرح است و حتی اگر کودکان دچار علایم نباشند می توانند به عنوان ناقل، بیماری را به افراد بزرگسال و مادر باردار منتقل کنند.

آزیتا قنبرپور با اشاره به نقش اساسی مادران در استحکام و مدیریت خانه و خانواده گفت: سلامت روانی و جسمانی مادران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه در هر شرایط، خانم های باردار در گروه آسیب پذیر جامعه طبقه بندی می شوند و مراقبت از آنها حیاتی است، عنوان کرد: در شرایط خاص  مانند همه گیری و شیوع بیماریهای واگیردار کرونا ، این آسیب پذیری می تواند افزایش یابد پس نیازی به تاکید نمی باشد که مادر باردار باید خیلی بیشتر از قبل مراقب سلامتی خود باشد.

این متخصص افزود: برای رسیدن به این هدف و حفاظت از این گروه پرخطر و آسیب پذیر، مشارکت فردی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

قنبرپور با ذکر این نکته هدف از مشارکت فردی این است که مادر و خانم باردار باید در درجه اول از خودش مراقبت نماید و توصیه های بهداشتی و علایم هشدار را جدی بگیرد، ادامه داد: صداقت در

بازگو کردن علایم و مراجعه به موقع به مراکز درمانی، قدم اول در کمک به پرسنل بهداشتی درمانی و دریافت مراقبت های لازم است.

استادیار گروه زنان و زایمان دانشگاه تصریح کرد: اگر با فرد مبتلا به بیماری کووید۱۹ در ارتباط بوده اید، باید در مراجعه به پرسنل بهداشتی این موضوع را مطرح نمایید و نگرانی از قرنطینه و یا بستری در خانه یا بیمارستان ، نباید مانع از مطرح کردن حقیقت باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن همه گیری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی و یا قرنطینه در خانه کار ساده ای نیست و اگر به طور منطقی به این موضوع توجه داشته باشیم، قطعا در می یابیم که پیشگیری همواره بهتر از درمان است و درگیری بقیه اعضا خانواده و یا فرزندان دلبندتان می تواند بسیار سخت تر و غیرقابل تحمل تر باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه بیان کرد: نکته مهم بعدی، مراقبت از کودکان در منزل و محیط خانواده است که باید تا حد امکان از ارتباط کودکان خارج از محیط خانه جلوگیری شود، چون احتمال درگیری برای کودکان نیز مطرح است و حتی اگر کودکان دچار علایم نباشند می توانند به عنوان ناقل، بیماری را به افراد بزرگسال و مادر باردار منتقل کنند.

قنبرپور گفت: امیدوایم با رعایت نکات بهداشتی و رعایت قرنطینه بتوانیم این شرایط سخت را با آرامش و به سلامت به پایان برسانیم.

منبع: ایسنا

مرتبط:

چیزی به اسم “سرماخوردگی” نداریم/ هر علامت مشکوکی کروناست