هویت برنده بلیت ۲۸ میلیون دلاری “بلو اوریجین” فاش شد

“جاستین سان” برنده مزایده ۲۸ میلیون دلاری “بلو اوریجین” که کارآفرین حوزه ارز دیجیتال است، اعلام کرد که سال آینده به فضا می‌رود.

به نقل از اسپیس، هویت برنده مزایده پرواز فضایی شرکت “بلو اوریجین”(Blue Origin) دیگر یک راز نیست.

“جاستین سان”(Justin Sun) بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم ارز دیجیتال “ترون”(Tron) امروز اعلام کرد که او همان فردی است که ۲۸ میلیون دلار برای یک صندلی در اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار “بلو اوریجین” پرداخت کرده بود.

آن مأموریت در تاریخ ۲۰ ژوئیه انجام شد و “جف بزوس” بنیانگذار “بلو اوریجین” و سه نفر دیگر را با فضاپیمای “نیو شپرد” این شرکت به فضای زیر مداری برد. در آن زمان اعلام شد که برنده بلیت ۲۸ میلیون دلاری این پرواز که در آن زمان نامش فاش نشد، به دلیل اختلافات در برنامه‌ریزی، در این پرواز حضور ندارد.

در نهایت امروز معلوم شد که رویای پرواز به فضا برای “جاستین سان” به تعویق افتاده است، نه اینکه او از انجام این کار منصرف شده باشد. این کارآفرین ۳۱ ساله امروز گفت که قصد دارد سال آینده به همراه پنج نفر دیگر ملقب به «جنگجویان فضایی» که او معرفی خواهد کرد، با فضاپیمای “نیو شپرد” پرواز کند.

هویت برنده بلیت ۲۸ میلیون دلاری "بلو اوریجین" فاش شد

“سان” در توییتر اعلام کرد که یکی از این ۵ نفر، یک شخصیت برجسته در دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود. یکی دیگر از آنها از اعضای انجمن “ترون” خواهد بود که اشتیاق زیادی به سفر به فضا دارد و دیگری یک کارآفرین فناوری خواهد بود. همچنین نفرات چهارم و پنجم به ترتیب یک هنرمند و یک سلبریتی خواهند بود.

مسئولان “بلو اوریجین” گفتند که جزئیات بیشتر در مورد روند نامزدی و معیارهای مربوطه برای انتخاب این پنج نفر طی ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

۲۸ میلیون دلاری که “سان” برای این پرواز پرداخته است، به کمپینی به نام “باشگاه آیندگان”(Club for the Future) اختصاص یافت که هدف آن الهام بخشیدن به کودکان برای دنبال کردن رویاهای خود و پیگیری مشاغل در علوم، مهندسی، فناوری و ریاضی و همچنین کمک به ابداعات آینده در مورد زندگی در فضا است.

“سان” گفت که با پرداخت این پول در این اهداف بلندپروازانه مشارکت کرده است. وی در این باره گفت: با توسعه سریع صنعت هوافضای تجاری، ورود به فضا ممکن است به چیزی تبدیل شود که هر فردی می‌تواند در طول زندگی خود آن را محقق کند. ما در حال ورود به عصر پروازهای فضایی بزرگ هستیم. این سفر بزرگ مستلزم مشارکت افراد بیشتری است.

وی افزود: ابتکار شرکت “بلو اوریجین” برای بردن افراد بیشتری به فضا برای دیدن زمین به عنوان خانه مشترک ما، فوق العاده است. “باشگاه آیندگان” راهی برای استفاده از این تجربه برای الهام بخشیدن به جوانان در سراسر جهان برای رویاپردازی و عمل به رویاهای خود در مورد علم، فناوری و اکتشاف فضایی ارائه می‌دهد. من احساس می‌کنم که به پیشبرد این دیدگاه کمک می‌کنم.

گفتنی است که “جاستین سان” در چین به دنیا آمده و بزرگ شده است، اما کشور “گرنادا”(Grenada) در حوزه دریای کارائیب اخیراً او را به عنوان سفیر خود در سازمان تجارت جهانی منصوب کرده است.

به گفته “بلو اوریجین”، “سان” اولین گرنادایی، اولین دیپلمات بین‌المللی و اولین رهبر صنعت بلاکچین خواهد بود که به فضا سفر می‌کند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

تشکیل حلقه‌ای از زباله‌های فضایی در اطراف زمین همانند زحل