این مدل آموزشی “اعتماد به نفس” بچه‌ها را بالا می‌برد!

مدل آموزشی “کیو سی تی” مدل جدیدی از آموزش در دنیاست که در آن با روش های بازی، مهارت های اجتماعی به کودکان و نوجوانان آموزش داده شده و اعتماد به نفس و هوش هیجانی و شناختی آنها افزایش می یابد.

این مدل برای اولین بار در ایران توسط دکتر نبی بستان مدیرعامل شرکت بستان تجارت اورامان، از شرکت های زیرمجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه بومی سازی شده و استان کرمانشاه به عنوان اولین پایلوت اجرای این طرح انتخاب شده است.

دکتر نبی بستان بنیانگذار مدل آموزشی “کیو سی تی” امروز (یازدهم مرداد) در آیین رونمایی از کتاب مدل آموزشی “کیو سی تی” با بیان اینکه این مدل آموزشی چندین سال است در کشورهای مختلف ارائه می شود، گفت: در این مدل مهارت های اجتماعی با روش بازی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

وی افزود: در این روش تکلیف برای کودکان ونوجوانان وجود ندارد وآنها با یک ساعت بازی در هفته مهارت های اجتماعی لازم در بحث اعتماد به نفس، رشد هوش شناختی، اجتماعی، عاطفی و … را کسب می کنند.

بستان گفت: در این مدل آموزشی بسته های ویژه بازی برای رده های مختلف سه تا ۱۸ سال طراحی شده که تحت نظر دو متخصص روانشناسی در مراکز آموزش “کیو سی تی” به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود.

بستان با اشاره به تصویب این مدل آموزشی در شورای اداری استان کرمانشاه در سال ۹۷ گفت: سه سال است که این طرح بصورت پایلوت با همکاری آموزش و پرورش در استان اجرا می شود.

وی افزود:طی این مدت سه هزار دانش آموز تحت آموزش قرار گرفتند که نتایج آن حاکی از رضایتمندی بالا در تغییرات رفتاری این دانش آموزان در بحث رشد اعتماد به نفس، رشد هوش شناختی، اجتماعی و عاطفی و نیز رشد مهارت های اجتماعی بود.

بستان تصریح کرد: هم اکنون در ۲۲ استان و نیز ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه نمایندگی این مدل آموزشی راه اندازی شده و امیدواریم با همکاری مسئولین کشور و استان بتوانیم این مدل آموزشی را در تمام مهدکودک ها و مدارس کشور اجرایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح استان کرمانشاه این مدل آموزشی در ۲۰ مرکز شامل برخی فرهنگسراهای شهرداری، مراکز آموزشی جهاددانشگاهی و برخی مهدکودک ها ارائه می شود و افراد می توانند برای ثبت نام فرزند خود به این مراکز مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

۱۵ راه ساده برای تقویت اعتماد به نفس در کودکان