اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی البرز از انتشار فراخوان اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

 هادی آشتیانی  اظهار کرد: این جشنواره  با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ، آداب و سنن ایرانی-اسلامی و انتقال مفاهیم تربیتی همراه با معرفی سیرۀ علوی از طریق کتاب و کتابخوانی و هنر نقالی برگزار می‌شود.

وی از  کشف و پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان در زمینه روایتگری و نقالی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به یادگیری به عنوان دیگر اهداف این جشنواره نام برد.

این مسئول توضیح داد: این جشنواره در دو بخش نقالی سیرۀ علوی و نقالی آزاد در دو گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود و محتوای آثار ارسالی در بخش نقالی علوی مرتبط با سیرۀ علوی به ویژه واقعۀ غدیر و نقالی آزاد نیز می‌تواند برگرفته از متون کهن فارسی به ویژه شاهنامۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی و یا موضوعات معاصر مانند دفاع مقدس و… باشد.

آشتیانی تاکید کرد:جشنواره ویژه دو گروه سنی کودکان (۴ تا ۹ سال) و نوجوانان (۱۰ تا ۱۴ سال) است که از ۷ مرداد ماه همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هر محور و در هر گروه سنی سه برگزیده(مجموعه ۱۲ نفر) تقدیر خواهند شد، گفت:علاقه‌مندان به شرکت در اولین جشنواره کتابخانه‌های عمومی تا ۳۱ شهریور ماه فرصت دارند تا آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۷۹۷۴۵۰۵۷ ارسال نمایند.

منبع: ایسنا

مرتبط:

دانش‌آموز کاشانی برگزیده جشنواره نقالی شهرهای راه ابریشم

قصه‌های کهن ایرانی در فضای مجازی نقالی می‌شود