کودکان اوتیسم در آبادان دیواری را به نام خود نقاشی و ثبت کردند

کودکان مبتلا به اوتیسم همراه خانواده‌های خود دیواری در پارک معلم آبادان را با نقاشی به نام خود ثبت کردند.

 مشاور فرهنگی اجتماعی بهزیستی آبادان چهارشنبه گفت: این برنامه با مشارکت بخش خصوصی، اداره بهزیستی و سازمان منظر فضای سبز شهری شهرداری آبادان برگزار کرد.

فرشید قنبری با ابراز تاسف از اینکه بسیاری در این منطقه از وجود کودکان مبتلا به اوتیسم بی‌خبرند و نمی‌دانند نحوه ارتباط با آنها چگونه است، افزود: این اتفاق باعث شد جهت آموزش و آشنا کردن مردم با بیماران اتیسم منطقه این اتفاق در شهرستان آبادان رقم بخورد.

وی شناخت بیماری اوتیسم و سطح‌های مختلف آن را در نوع برخورد با این کودکان مهم ارزیابی کرد و گفت: موسسه عروسک‌های غول پیکر  به صورت خودجوش با اجرای نمایش عروسکی در این رویداد حضور پیدا کردند و باعث شادی این کودکان شدند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آینه هنر خورشید اروند کودکان اوتیسم را فرشتگانی دانست که نیاز به توجه از سوی جامعه و پذیرش آنها دارند و خاطرنشان کرد: این کودکان به دلیل اختلالات رفتاری کمتر در جامعه حضور پیدا می‌کنند به همین دلیل برگزاری چنین رویدادهای شاد و مفرحی می‌تواند در روحیه و سلامت روان این عزیزان و خانواده‌های آنها بسیار اثر بخش باشد.

طیف اوتیسم، اختلالی نورولوژیک است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند. این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری وکلیشه ای، نقص در مهارت های ارتباطی کلامی و غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی می گردد و مهم ترین علت های آن را در نقایص ژنتیک و زیست محیطی شناسایی نموده اند.

منبع: ایرنا

مرتبط:

بهبود مفاهیم آموزش رنگ به کودکان اوتیسم با بازی‌های رایانه‌ای

ضربه‌ای که کرونا به کودکان اوتیسم ‌زد

غذاهای که کودکان اوتیسم باید از خوردن آن پرهیز کنند