همدلی کودک چینی با ایرانیان درگیر کرونا

همدلی کودک چینی با ایرانیان درگیر کرونا

 

همدلی

انسانیت، همدلی و همبستگی نیز مانند ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد به طوری که روزهای اخیر شماری از شهروندان چینی در تماس با نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در این کشور، با مردم ایران اعلام همبستگی کرده‌اند از جمله آنها کودکی بود که پس انداز قلک خود را با هدف مقابله با ویروس کرونا به مردم ایران هدیه کرد.

کودک چینی اهل شنجن در جنوب چین، در تماس با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، پس انداز قلک خود به مبلغ  ۵۰۰ یوآن را به امر مبارزه با ویروس کرونا در ایران اهداء کرد او همچنین در یک پیام ویدئویی گفت که ملت های چین و ایران در مبارزه با ویروس کرونا در کنار هم هستند.

پیش از این و در هفته های گذشته، مردم ایران و ایرانیان مقیم چین، با تهیه ویدئوهایی پیام های همدلی خود را با مردم چین و ووهان ابراز داشته بودند.

از سوی دیگر، صلیب سرخ چین، کیت های تشخیص کرونا را به ایران اهدا کرده که بخشی از آنها با پرواز باری هواپیمایی ماهان از شانگهای حمل شده و بخش دیگر قرار است جمعه شب از گوانجو به تهران حمل گردد.

گزارش می افزاید سه شرکت چینی واقع در گوانجو نیز دستگاه های تولید و سنجش اکسیژن و کیت های تشخیص کرونا به ایران اهدا کرده اند که به تهران ارسال خواهد شد هواپیمایی ماهان که پروازهای موردی باری به چین دارد، کلیه اقلام را به شکل رایگان به ایران حمل می کند.

 

منبع: ایرنا

مرتبط:

آرزوهای قشنگت را نقاشی کن

وقتی بچه‌های زیر سه سال هم دغدغه کرونا دارند

ویروس کرونا نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بلونیا به تاخیر انداخت