جشنواره بین المللی پویانمایی استاپ موشن خانگی

با کسب بیشترین آراء از سوی هیات داوران نخستین جشنواره بین المللی پویانمایی استاپ موشن خانگی، کانون پرورش فکری مازندران، ۵ برگزیده داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، به گفته کارشناس هنرهای نمایشی این کانون، نخستین جشنواره بین المللی پویانمایی استاپ موشن خانگی ، در حالی بعد از ظهر جمعه در سالن اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان داد که از میان بیش از ۱۷۰۰ اثر، در دو بخش ملی و بین المللی، آثار برگزیده معرفی شدند و در بخش ملی، ۴۳۱ اثر  از ۱۹ استان شرکت کرده بودند و مازندران در این میان ۵ برگزیده داشت.
حمیده ناجی گفت: این جشنواره از سوی حوزه هنری و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری مؤسسه سپهر سوره هنر، در سه گروه سنی کودک (۵ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۲ تا ۲۰ سال) و بزرگسال برگزار شد.
وی افزود: بر همین اساس در بخش اصلی جشنواره که با موضوع: قرآن و سبک زندگی اسلامی بود؛ در گروه سنی کودک «مرتضی ملازاده» با انیمیشن «قناعت» و درگروه سنی نوجوان: «عباس حسن پور» با انیمیشن «زمین»  به عنوان برگزیده تعیین شدند.
به گفته ناجی در بخش آزاد نیز: در گروه سنی کودک، «فاطمه محمودی بند»  با انیمیشن «ذره بین» و در گروه سنی نوجوان «کوشا یوسفی» با انیمیشن « آقای تبر» و «محمد طه آذری»با انیمیشن «سینما» توانستند رتبه برتر  این جشنواره را کسب کنند.
این کارشناس اظهار داشت: کانون پرورش فکری مازندران در بخش کودک و نوجوان این جشنواره توانست با بیشترین آثار، بیشترین برگزیده را داشته باشد.
هدایت این آثار را «طیبه محجوب» مربی تخصصی انیمیشن مراکز فرهنگی هنری شماره دو چالوس و دلگشا و «ایمانه رجبی» مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ ساری به عهده داشته اند.

گفتنی است: پیش از این سه نفر از این اعضا برگزیده المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران شدند. هم‌چنین در دومین جشنواره پوپانمایی کانون پرورش فکری مازندران (شار) حایز رتبه برتر شدند.

منبع:ایسنا