شخصیت کودکان باید بر اساس آموزه‌های جامعه ایرانی شکل بگیرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دوره‌های پیش دبستانی و دبستانی دوران شکل‌گیری شخصیت کودکان است که بایستی بر اساس آموزه‌های جامعه ایرانی شکل بگیرد.

احمد ناصری روز یکشنبه در جشن هویت ملی کودکان ایران اسلامی که در آموزشگاه ابتدایی راهیان صادق برگزار شد، هدف از برگزاری چنین جشن‌هایی را آشنا کردن کودکان با هویت ملی ، آداب رسوم و سنت‌های جامعه ایرانی ذکر کرد.

او اظهارکرد: جامعه ما یک جامعه مذهبی و دینی است بنابراین شخصیت و زندگی کودکان ایرانی باید بر اساس همین معیارها و ارزش‌های تاریخی شکل بگیرد.

وی گفت: دوره پیش‌دبستانی با هدف شکل‌گیری هویت ایرانی و اسلامی دانش آموزان اجرایی شده ، کودکان دارای اهمیت بالایی هستند و باید برای آن‌ها وقت بیشتری بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه کودکان امروز مدیران فردا هستند، خاطرنشان کرد: ما هر طور این کودکان را تربیت کنیم آینده ایران و جهان را رقم می‌زنیم لذا برخورداری آنان از آموزش های علمی و مهارتی در قالب دوره پیش دبستانی ضرورت دارد.

به گفته او ، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به‌عنوان یک نقشه راه مطرح است به تربیت نیروی انسانی از مهد کودک تا دانشگاه تاکید شده است، خانواده‌ها فکر می‌کنند هدف پیش‌دبستانی آموزش خواندن و نوشتن پیش از مدرسه است اما هدف اصلی پیش‌دبستانی شکل‌گیری هویت ایرانی و اسلامی دانش آموزان است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

منبع:ایرنا

مرتبط:

دوره نوجوانی _شاکله شخصیت هر انسان

۸ توصیه باتجربه ها برای داشتن شخصیت قوی و مثبت

آزمون شخصیت شناسی مایرز-بریگز