رعایت الگوی تغذیه ای سالم برای تقویت سیستم ایمنی در کرونا ضروری است

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رعایت الگوی تغذیه ای سالم و صحیح برای تقویت سیستم ایمنی در کنار سه نکته شستشوی دست ھا، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک در پیشگیری از کرونا ضروری است.

منیره امینیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بسیج ملی تغذیه در معاونت بهداشتی برگزار شد، با بیان اینکه ۱۵ تا ۳۰ دی ماه سال جاری با عنوان بسیج ملی تغذیه نامگذاری شده است، اظهار کرد: «تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا» شعار بسیج ملی تغذیه است.

وی با تاکید بر ارتقاء آگاهی، نگرش و عملکرد عموم مردم در خصوص نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن گفت: حساس سازی و جلب همکاری رسانه های جمعی برای آموزش مردم و فرهنگ سازی تغذیه صحیح و جلب مشارکت و استفاده از پتانسیل های قشرهای مختلف جامعه و … از اهداف بسیج ملی تغذیه است.

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت رعایت تغذیه سالم و صحیح تصریح کرد: تبعیت از یک الگوی تغذیه ای سالم و صحیح برای تقویت سیستم ایمنی در کنار سه نکته شستشوی دست ھا، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک در پیشگیری از کرونا ضروری است.

امینیان ادامه داد: در افراد مبتلا به بیمارھای قلبی – عروقی، کبدی، پرفشاری خون، دیابت، آسم و مشکلات تنفسی، بیماران سرطانی و افراد چاق موضوع رعایت الگوی صحیح تغذیه از اھمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت تعذیه برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: روزھای ماندن در خانه برای پیشگیری از ابتلا و یا انتقال ویروس کرونا فرصت بسیار خوبی برای اصلاح عادات تغذیه ای نادرست و یادگیری الگوی غذایی سالم است. به این ترتیب می توان این تھدید را تبدیل به فرصت کرد.

رییس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برگزاری کارگاه آموزشی تغذیه سالم و کووید ۱۹ برای خیرین و توزیع ۵۱۸ سبد غذایی برای کودکان، ۳۸۵ سبد برای مادران باردار و شیرده و ۷۳۱ سبد غذایی برای خانواده های واجد شرایط با مشارکت آنها، تدوین سبد غذایی کودکان زیر پنج سال، مادران باردار و شیرده و خانواده ها برای استفاده در برنامه حمایتی خیرین را از اقدامات گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چگونه اضطراب ابتلا به کرونا را از بین ببریم؟

آیا کودکان در شیوع کرونا باید غذای خاصی مصرف کنند؟

خانه نشینی کرونایی، فرصتی مناسب برای بهبود الگوی تغذیه