توصیه هایی برای سلامت چشم ها

معاینه مرتب چشم ها حتی در سنین کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به حفظ قدرت بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن این عضو حساس و مهم کمک می کند.

به گزارش ایسنا، با معاینه مرتب چشمها میتوان عارضه هایی همچون گلوکوم (آب سیاه) را که علامتی ندارند به موقع تشخیص داد چرا که تشخیص به موقع در درمان سریعتر و آسانتر بیماری موثر است.

سایت webmd در مطلبی با موضوع چگونگی حفظ سلامت چشمها به افراد توصیه میکند که علاوه بر معاینه مرتب از رعایت مواردی که در ادامه به آنها اشاره میشود، غافل نباشند.

– مصرف مواد غذایی مفید: روند حفظ سلامت چشم از نوع مواد غذایی مصرفی آغاز میشود. مواد مغذی همچون اسیدهای چرب امگا ۳، روی و ویتامینهای C و E میتواند به پیشگیری از بروز بیماریهای مرتبط با چشم همچون آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند. به گفته متخصصان مصرف سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت ماهی، تخم مرغ، حبوبات و مرکبات از جمله غذاهای توصیه شده است.

– خودداری از مصرف سیگار: مصرف سیگار احتمال ابتلا به آب مروارید، آسیب عصب بینایی و دژنراسیون ماکولا را در میان سایر مشکلات بیشتر می کند.

– استفاده از عینک آفتابی: استفاده از عینک آفتابی مناسب به محافظت از چشمها در برابر اشعه ماورا بنفش (UV) خورشید کمک می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماورا بنفش احتمال بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را افزایش می دهد.

– استفاده از عینک ایمنی: اگر در محل کار یا خانه با مواد خطرناک سر و کار دارید از عینک ایمنی یا عینک محافظ استفاده کنید.

– خودداری از کار طولانی مدت با رایانه و گوشی هوشمند: کار کردن طولانی مدت با رایانه و گوشی هوشمند موجب خستگی چشم، تاری دید، خشکی چشم، سردرد و گردن درد میشود.

– برای معاینه چشمها به پزشک مراجعه کنید: معاینه مرتب چشمها حتی در سنین کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به حفظ قدرت بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشمها کمک می کند.

نشانه‌های احتمالی ابتلا به مشکلات بینایی

نشانه‌های احتمالی که ممکن است فرد دچار مشکل بینایی شود عبارتند از:

  • تغییرات مکرر در وضوح بینایی؛
  • دیدن تصاویر درهم؛
  • دیدن تصاویر شناور یا برق ناگهانی در زمینه‌ی دید؛
  • کاهش دید پیرامونی.

مرتبط:

نکاتی برای پیشگیری از خستگی چشم در کودکان

چرا ماسک برای سلامت چشم‌ها مضر است؟

چشم از صفحه لوازم دیجتالی برنمی‌دارید؟ وقت آن رسیده که کاری کنید!