کاردستی با تخم مرغ شکسته

در انجام کاردستی کلیه‌ی حواس کودک تحریک و به کار گرفته شود، بخصوص حواس (لامسه ، بینائی و شنوائی ) . برای مثال اگر ماده‌ای که برای ساخت کاردستی انتخاب می‌شود کاغذ است. ابتدا لازمست کودک آن را لمس کند ، به رنگ و شکل آن توجه کند، حتی می‌تواند کاغذ را به حرکت درآورد و به صدای آن گوش دهد. استفاده‌ ی درست از ابزار باعث ایجاد دقت و تمرکز و هماهنگی بین اندام‌های مختلف بدن می‌شود. کودکان ابتدا باید ابزار کار را بشناسد و طریقه‌ی استفاده‌ی درست از وسایل مورد نیاز مانند قیچی‌، چسب را یاد بگیرد تا ماهیچه‌های انگشتان آن‌ها به کار افتاده و تقویت شود.

هدف ساخت کاردستی، تداوم بیشتر بین استفاده از وسائل دور ریختنی و هوش کودک شماست. برای مثال وقتی با وسائل دورریختی کاردستی بسازید پس از آن کودک شما برای هر شی به درد نخوری می تواند سناریویی تعریف کند.

کاردستی یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که کودک را در مسیر ساختن قرار می‌دهد. هرچه معلمان و اولیای مدرسه بیشتر به هنر کاردستی بها دهند، رشد و بالندگی در رشته‌های مختلف را در آینده خواهیم دید.
کاردستی‌ها به دو گروه عمده ی زیر تقسیم بندی می‌شوند :

۱٫کاردستی‌های مهارتی :برای بالا بردن مهارت کودک در استفاده از ابزار و مواد، کاربرد دارد.

۲٫ کاردستی‌های خلاق :باعث افزایش قدرت خلاقیت کودک می‌شود. هرچند تفکیک کاردستی‌ها از یکدیگر به این شکل، ممکن نیست؛ زیرا همه ی کاردستی‌ها هر دو موضوع مهارت و خلاقیت را با هم بالا می‌برند. اما این که روی کدام مورد تاثیرگذار تر باشد، به نوع کاردستی بستگی دارد.
والدین می‌بایست به ارتقای سطح خلاقیت هنری فرزندانشان اهمیت دهند و اجازه ندهند که بی توجهی اولیا و معلمان به این مهم، ضررهای جبران ناپذیری را به روح و روان و قوه خلاقیت کودک وارد کند. بر همین اساس انتخاب پروژه‌های کلاسی مناسب، از مهمترین مسائلی است که مربیان می‌بایست رعایت کنند.

آموزش کاردستی با تخم مرغ

شاید کسی نداند که از تخم مرغ های شکسته هم می شود استفاده کرد حتی با آن ها گلدان  و جا شمعی ساخت.

برای ساخت این کاردستی به تخم مرغ های شکسته، چسب، رنگ، رول چسب های تمام شده، پشم رنگی و یک تخته چوب نیاز داریم.

 

کاردستی

کاردستی

مرتبط:

كارهاي دستي ( تزیین آینه با قاشق یکبار مصرف)