چگونه به تنهایی در طبیعت زنده بمانیم؟

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی البرز از برگزاری وبینار تخصصی فنون استقرار و بقا در طبیعت و جهت یابی در روز سه شنبه ۱۸ آذرماه خبرداد.

سعید قاسمی جیردهی، گفت: نشست تخصصی فنون استقرار و بقا در طبیعت و جهت‌یابی با هدف ارتقاء و توانمندسازی دانشجویان در محیط زیست و منابع طبیعی در روز سه شنبه ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود.

وی افزود: امروزه انسان شهرنشین نیاز دارد در فرصت‌های مناسب، شهرنشینی را به طور موقت حتی برای یک روز ترک کند و به دامان طبیعت پناه ببرد. برای چنین کاری باید با اصول و روش‌های صحیح رفتار در طبیعت آشنا باشد.

قاسمی جیردهی یادآور شد: شاید قرن‌ها پیش برای اجداد ما باورنکردنی و عجیب بوده است که یک کودک نتواند در جنگل زنده بماند و برای خودش غذا و سرپناه فراهم کند. اما در حال حاضر فنون استقرار در طبیعت آموختنی است و اگر بخواهیم بدون راهنما چند ساعت و حتی کمتر در کوه، جنگل و کویر بمانیم باید دوره‌های آموزشی لازم را بگذرانیم و تمرین کنیم.

وی گفت: این وبینار با سخنرانی دکتر حسین محمدی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی و مربی رسمی فدراسیون کوهنوردی و کوه پیمایی و مهندس احمدرضا ابراهیمی پور عضو هیأت علمی و مدیر مرکز تخصصی GIS جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

قاسمی جیردهی افزود: اصول بقا در طبیعت و طبیعت گردی، معرفی تجهیزات، معرفی گیاهان دارویی و سمی، جهت یابی و تهیه آتش و آب بدون تجهیزات، آموزش ساخت انواع سرپناه و نحوه پیدا کردن غذا در طبیعت از جمله مباحثی است که دراین نشست مطرح خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جلسه از طریق سامانه رویتاب جهاددانشگاهی به آدرس  www. Roytab.ir و لایو اینستاگرام به آدرس jahad_alborz  به صورت زنده پخش خواهد شد و همچنین علاقمندان از طریق لینک amjad.jde.ir/alborz  با رمز عبور jahad می‌توانند در این نشست حضور یابند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

آموزش دوستی با طبیعت به کودکان

دوستی با طبیعت را با این کارها به کودکان آموزش دهید

سنگ چخماق وآتش در طبیعت