کرونا در آمریکا؛ افزایش گرسنگی و آسیب پذیری کودکان

تاپیش ازشیوع ویروس‌ کرونا آمریکا با معضلات بی خانمان‌ها و فقرگسترده مواجه بود اما اکنون با گسترش همه گیری گزارش های متعددی از «فقر غذایی» و آسیب این معضل بر کودکان رسانه ای می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه در یک گزارش میدانی  از شرایط فقر غذایی و تاثیرات آن بر کودکان ساکن آمریکا نوشت: با توجه به وخیم تر شدن همه گیری ویروس کرونا در آمریکا که آن را به بحرانی ترین کشور مبتلا به این ویروس در جهان بدل ساخته، کشوری که بیش از ۲۸۰ هزار جان باخته دارد، با افزایش هرچه بیشتر کودکان گرسنه در این کشور مواجه ایم.

بنابر آمار ارائه شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا، حدود ۱۲ درصد از افراد بزرگسال در این کشور به علت از دست دادن شغل خود ناشی از همه گیری ویروس کرونا که اکنون خانه نشین شده اند می گویند «بیشتر اوقات» در خانه چیزی برای خوردن وجود ندارد.

در پژوهش دیگری که از سوی اندیشکده آمریکایی   «بروکینگز» (Brookings Instituation)  به عمل آمده نشان می دهد که ۱۰ درصد از مادران آمریکایی در ماه های اکتبر و نوامبر(مهر و آبان)، برای کودکان زیر پنج سال خود غذایی نداشته اند.

سازمان غیر انتفاعی «تغذیه آمریکا» (Feeding America) نیز در برآوردی اعلام کرد بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی با نبود مواد غذایی مواجه اند.

۲۵درصد از کودکان آمریکایی با فقر غذایی مواجه اند

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش نوشت: بنابر برآورد سازمان تغذیه آمریکا، از هر چهار کودک آمریکایی یک کودک  نسبت به دو دهه اخیر با ناامنی و فقر غذایی روبرو است.

«لورن بوئر» (Lauren Bauer) پژوهشگر اندیشکده بروکینگز درباره این تحقیق به خبرگزاری فرانسه گفت: با اطمینان کامل می گویم که ناامنی غذایی در بالاترین سطح خود نسبت به دهه ها قبل در جهان مدرن امروز قرار دارد.

نزدیک به ۱۵ میلیون خانواده در آمریکا گرسنه هستند

بنابر آماری که  در سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی سازمان تغدیه آمریکا ارائه شد، حاکی از آن بود که ۱۴ میلیون و  ۸۰۰ هزار خانوار آمریکایی با فقر غذایی و ناتوانی در تهیه مواد غدایی مواجه اند  و تا پیش از همه گیری ویروس کرونا ۱۰ میلیون کودک آمریکایی با نا امنی غدایی روبرو بودند.

 

«کلوئه واترمن» (Chloe Waterman) مدیر بخش پژوهشی از گروه «دوستان زمین» (Friends of the Earth) درباره وضعیت وخیم غذایی در آمریکا به این خبرگزاری فرانسوی گفت: کشاورزی که منبع اصلی تهیه مواد غذایی است، تنها ۲۰ درصد از اقتصاد آمریکایی را تامین می کند که در آن ۱۰۰ درصد افراد نیازمندبه خوراک هستند.

محرومیت کودکان آمریکایی از دسترسی به غذای رایگان

خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش می نویسد: مدارس که می توانست برای خانواده های کم در آمد آمریکایی  پناهگاه غذایی برای کودکان آنان به شمار آید، اکنون همه گیری ویروس کرونا باعث بسته شدن آنها شده و این کودکان از دسترسی به یک وعده غدای رایگان که در مدارس برای آنها تهیه می شد، محروم ماندند، حال فشار بر خانواده کم بضاعت آمریکایی برای تهیه اقلامی که قادر به تهیه آن نیستند، بیشتر شده است.

افزایش بیکاری در آمریکا ناشی از شدت گرفتن ویروس کرونا دراین کشور  نیز بر برنامه کمک به خانواده های کم بضاعت موسوم به برنامه «کمک تغذیه» اثر گذارده و کمک های این برنامه کفاف زندگی خانوارهای آمریکایی بیکار شده را نمی دهد.

یک مهاجر نیجریه ای که به آمریکا مهاجرت کرده است و اکنون کرونا وی را بیکار و ناگزیر است در صف های دریافت کمک های خوراکی برای خانواده اش به انتظار بایست درباره وضعیت تاسف بار تهیه مواد غدایی در آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: رقت انگیز است، برایم بهت آور است که به آمریکایی بیایی و متوجه شوی در این کشور تا چه اندازه با ناامنی غدایی مواجه هستی.

وخامت اقتصادی آمریکا

تارنمای خبری بیزینس اینسایدر با توجه به نگرانی از موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در گزارشی نوشت:  درد اقتصادی آمریکا ناشی از ویروس کرونا منجر به رکود اقتصادی شد که حتی نسبت به رکود اقتصادی دهه سی آمریکا را نیز بی سابقه بود، شیوع کووید-۱۹ منجر به فلج شدن فعالیت های اقتصادی و لطمه دیدن مصرف کنندگان شد.

 

تداوم بیکاری شش ماهه در آمریکا

ویروس کرونا که در اوایل ماه فوریه (بهمن ۹۸) در آمریکا تنها ۱۴ فرد مبتلا گزارش شده بود و با سوءمدیریت و اظهارات دروغ دونالد ترامپ رئیس جهموری شکست خورده در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا اکنون به فراتر از ۱۳ میلبون و ۷۰۰هزار نفر رسیده و بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی شدیدی گذاشته است، بطوری که اداره کار آمریکا وضعیت بیکاری دراین کشور را نگران کننده دانسته است.

آماری که در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰(مهر) از سوی «آمار اداره کار» آمریکا موسوم به «بی. ال. اس» ( Bureau of Labor Statistics) انتشار یافت نشان می دهد که حدود ۱۱میلیون ۱۰۰هزار آمریکایی شغل خود را از دست داده اندو برای ششمین ماه متوالی است که آمریکا با نرخ نگران کننده بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه است.

منبع:ایرنا

مرتبط:

چند توصیه خانوادگی برای پیشگیری از گسترش کرونا

آیا افراد بهبودیافته از کرونا به واکسن نیاز دارند؟

چند توصیه علمی طب سنتی در خصوص بیماری کرونا