چگونگی حمایت از آثار نمایشی برای انتشار در فضای مجازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس گفت: این اداره کل از آثار نمایشی برای انتشار در فضای مجازی حمایت می‌کند و برنامه مرتبط با این اقدام طی اطلاعیه‌ای منتشر شده است.

صابر سهرابی با بیان اینکه حمایت از انتشار آثار نمایشی در فضای مجازی توسط اداره‌ کل‌ هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه ریزی شده است، گفت: این اقدام با توجه به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا و با هدف حمایت از هنرمندان و تولید و عرضه آثار نمایشی و البته تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه اجرایی شده است.

سهرابی گفت: گام نخست این طرح، شامل آثاری‌ست که طی دوره زمانی بهمن و اسفند ۹۸ و فروردین، مهر و آبان ۹۹ و بر اساس مستندات قابل ارائه، در سراسر کشور آماده اجرا بوده اما به خاطر تعطیلی فعالیت‌ها، از روند تولید و اجرا باز مانده است.

او در خصوص شرایط و اولویت‌های این طرح گفت: این حمایت مربوط به آثاری است که فرایند تولید آنها در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته و فروردین، مهر و آبان امسال انجام شده اما اجرایی نشده است و امکان باز تولید در یک بازه زمانی ۱۵ روزه را دارا باشند. این آثار البته باید امکان رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط کرونا را در فرآیند تولید و اجرا داشته باشند.

سهرابی با بیان اینکه اولویت با آثاری است که متن آنها ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی برای ارائه آثار عروسکی و حوزه کودک و نوجوان وجود ندارد؛ از طرفی آثار اجتماعی با رویکر امیدبخشی، در اولویت انتخاب قرار خواهد داشت و آثار کمیک، مورد استقبال خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: پخش آثار پس از ضبط حرفه‌ای با کیفیت و طی توافق با کارگردان از طریق سامانه‌های موجود انجام خواهد شد و مبلغ حمایت از هر اثر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است، که با توجه به وجوه مختلف تولید اثرِ نمایشی تعیین می‌شود.

سهرابی از متقاضیان دعوت کرد که از تاریخ پانزدهم لغایت ۳۰ آذرماه ضمن مراجعه به درگاه اینترنتی ایران تئاتر، در بخش حمایت از تولید آثار نمایشی برای عرضه در فضای مجازی، تقاضای خود را ثبت کنند.

منبع:ایسنا