والدین می‌توانند فرزندان خود را به مدرسه نفرستند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: هیچ مدرسه ‌ای نباید دانش آموزان را وادار کند که ماسک و مواد ضدعفونی کننده شخصی به همراه داشته باشد و مدیران موظفند این اقلام را به صورت رایگان در اختیار همه قرار دهند.

سالار قاسمی روز یکشنبه ۱۶ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، اظهار کرد: هر چند بنا شده دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت نوبت بندی شده دو روز در هفته در مدرسه حضور یابند ولی اجباری در این کار نیست و والدین می‌توانند فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: به عنوان دست اندرکاران سیستم آموزشی کشور نه می‌توانیم از اجبار برای حضور دانش آموزان در مدارس استفاده کنیم و نه موکداً به آنها بگوییم که به مدرسه نیایند.

وی با اشاره به اینکه برای آموزش درست هیچ جایی مثل مدرسه و هیچ روشی مثل روش تدریس دبیران نتیجه بخش نیست، توضیح داد: به دنبال آن هستیم تا با ایجاد فضای مناسب در مدارس اعتماد والدین برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه را فراهم کنیم.

این مسئول تاکید کرد: بدون شک اگر والدین ببینند تمام موارد بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود و سلامت فرزندانشان با رفتن به مدرسه به خطر نمی افتد، نگرانی آنها از حضور فرزندشان در سر کلاس درس رفع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: از اسفند سال گذشته در کنار کمک‌هایی که سازمان‌ها و نهادهایی مثل بسیج دانش آموزی برای خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده مورد نیاز مدارس صورت داده اند، بیش از چهار میلیارد تومان هم آموزش و پرورش برای این مقوله اعتبار تخصیص داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بر حضور حداقلی دانش آموزان در مدارس آن هم با رعایت کامل دستورالعمل‌های ستاد کرونا تاکید شده است.

قاسمی با تاکید بر نظارت بر وضعیت مدارس در شرایط کنونی تاکید مرد: بازرسان و ناظران آموزش و پرورش با حضور سرزده در مدارس بر وضعیت بهداشتی آنها نظارت دارند و در صورت عدم رعایت پروتکلها تذکرات و اخطار لازم را به مدیران مدارس می‌دهند.

این مسئول گفت: همه تلاش ما این است مدارس در سال تحصیلی جدید باز باشند و به کار خود ادامه دهند تا دانش آموزان بدون مشکلی بتوانند ادامه تحصیل داده و به مقاطع بالاتر بروند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ مدرسه‌ای نباید دانش آموزان را وادار کند که ماسک و مواد ضدعفونی کننده شخصی به همراه داشته باشد و مدیران موظفند این اقلام را به صورت رایگان در اختیار همه قرار دهند.

این مسئول گفت: فعلا وضعیت ذخیره اقلام بهداشتی مدارس مناسب است ولی برای برای چند ماه بعد ممکن است به همکاری سایر ارگانها برای خرید این اقلام نیاز پیدا کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

بچه ها به ایستگاه مدرسه رسیدند، بر رعایت پروتکل‌ها باید نظارت شود