کودکان استثنایی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان اعلام کرد: اکثر دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی افرادی هستند که دارای بیماری های زمینه ای بوده و کودکان استثنایی نسبت به کودکان عادی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند.

احمد قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو اگر استان در وضعیت سفید باشد مراکز ما حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می کنند، اگر وضعیت استان زرد باشد کلاس ها به صورت یک روز در میان به نحوی که این دانش آموزان آسیب نبینند، بازگشایی خواهد شد و برنامه هایمان را انجام می دهیم و اگر استان در وضعیت قرمز قرار داشت آموزش در فضای مجازی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برای تصمیم گیری در رابطه با نحوه برگزاری سال تحصیلی آینده تابع تصمیمات سازمان آموزش استثنایی کشور هستیم، ادامه داد: آموزش در فضای مجازی در بستر برنامه شاد برگزار می شود و تفاوتی که آموزش در برنامه شاد برای کودکان با نیازهای ویژه با کودکان عادی دارد این است که برای این کودکان آموزش توانبخشی را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طبق رصدی که انجام دادیم مشاهده شد برخی دانش آموزان دسترسی به بستر فضای مجازی ندارند، توضیح داد: برای این دانش آموزان، بسته های آموزشی، بهداشتی و توانبخشی تهیه کردیم و برخی وسایل نیز برای این افراد خریداری شد تا والدین در منزل، مباحث توانبخشی را با بچه ها کار کنند تا مشکلات تأخیر رشدی برای این کودکان پیش نیاید.

قره‌خانی در پایان خاطرنشان کرد: برای آموزش این دانش آموزان از طریق شبکه استانی همدان برای مباحث آموزشی و توانبخشی اقدام کردیم و حتی این آمادگی را داریم در صورت نیاز مدارس استثنایی را بازگشایی کنیم تا دانش آموزان به صورت انفرادی، در صورت رضایت والدین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خدمات توانبخشی را دریافت کنند.

مرتبط:

جزئیات آزمون‌های آموزش و پرورش استثنایی در سال ۹۹

چگونه با کودکان درباره ویروس کرونا صحبت کنیم

کودکان زیر ۱۰ سال ناقل بیماری کرونا نیستند