بی توجهی به تربیت کودکان از عوامل افزایش آسیبهای اجتماعی

 

بی توجهی به تربیت کودکان از عوامل افزایش آسیبهای اجتماعی در آینده خواهد بود

 

بی توجهی به تربیت کودکان

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت بحث تربیت کودکان به عنوان نسل آینده گفت:بی‌توجهی به تربیت کودکان و نوجوانان از عوامل افزایش آسیب‌های اجتماعی در آینده خواهد بود.

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تاکید بر اینکه تربیت صحیح نسل آینده باید از سنین کودکی آغاز شود، افزود: کودکان باید از نظر اجتماعی، سیاسی و خانواده به بهترین شکل تربیت شوند تا جامعه به سمت توسعه و آبادانی هدایت شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان در تربیت صحیح کودکان، گفت: فعالیت کانون پرورش فکری در ظاهر به چشم نمی‌آید، در حالی که موثرترین و مهمترین مرکز برای پرورش خلاقیت و پرورش فکر و ذهن کودکان است تا جامعه به سمت رشد و تعالی هدایت شود.

وی گفت : در جامعه امروز که برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بیکاری، فروپاشی خانواده وجود دارد باید برای مقابله با این آسیب‌های اجتماعی از سنین کودکی برنامه ریزی کرد.

عباسی بر شخصیت شناسی و سنجش شخصی در جامعه امروز برای کاهش آسیب تاکید کرد و گفت: شخصیت فرد از سنین کودکی در فرد تشکیل می‌شود و باید در این سنین از بهترین آموزش‌ها استفاده کرد.

وی با تا کید بر اینکه آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مراکز و مووسسات و نهادهای مختلف در حوزه آموزش فعالیت دارند، گفت: آموزش‌ها باید در راستای خودکفایی و توانمندسازی افراد باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تربیت کودکان در این مراکز باید در راستای رشد و تعالی جامعه باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بیش از ۳۰ هزار کودک و نوجوان در گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال در استان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

فرزاد رحیمی افزود: در حال حاضر ۲۱ مرکز ثابت، سه مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در استان وجود دارد که مراکز سیار روستایی به ۷۵ روستا و مرکز پستی به ۴۷ روستا خدمات رسانی می‌کنند.

وی گفت: راه‌اندازی سالن سینما، نمایش و پخش فیلم در شهرستان بن به عنوان تنها مرکزی که این سالن را ندارد، راه‌اندازی خانه سفال در بروجن از مهمترین برنامه‌های سالجاری است.

وی به راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی شاهنامه خوانی کشور در استان در سال‌گذشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون مرکز شاهنامه خوانی در تمام کشور در حال راه‌اندازی است.

 

منبع:  ایرنا

مرتبط:آیا ترتیب تولد بر شخصیت افراد تاثیر دارد؟

اختلاف سنی مناسب والدین با فرزندان

راهکارهای تربیتی کودک فضول و خبرچین