نخستین مسابقه برنامه نویسی کودکان و نوجوانان کشور

نخستین مسابقه برنامه نویسی کودکان و نوجوانان کشور در بوشهر آغاز شد

 

نخستین مسابقه برنامه نویسی

 

با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در بین کودکان و نوجوانان مسابقه آنلاین مهارت برنامه نویسی” ایران اسکرچ” با هدف ایجاد ظرفیت‌های برنامه نویسی، تولید محتوا، انیمیشن سازی و بازی سازی در بین کودکان و نوجوانان برای نخستین بار در کشور در استان بوشهر آغاز شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: برگزاری این مسابقه‌ها همراه با آموزش رایگان فشرده برای افرادی است که آشنایی با این برنامه ندارند و کودکان و نوجوانان رده های سنی ۸ تا ۱۵ سال می‌توانند در این مسابقه‌ها شرکت کنند.

عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ظرفیت ثبت نام در این دوره از مسابقه‌ که به صورت مجازی برگزار می‌شود برای استان بوشهر ۲۰۰ نفر است و شرکت کنندگان در مسابقه با حضور در دوره آموزشی که قبل از مسابقه برگزار می‌شود با نحوه شرکت و ارسال پروژه مسابقه آشنا می‌شوند.

دراهکی بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از مسابقه تا ۶ مرداد فرصت دارند به سایت آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به آدرسb-tvto.ir مراجعه کنند و پس از تکمیل شدن مراحل ثبت نام دوره آموزشی آنها شروع می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه این مسابقات با همکاری آکادمی ایران اسکرچ بوشهر برگزار می‌شود اضافه کرد: پس از برگزاری مسابقه ۲۰ نفر از برترین‌های این دوره انتخاب و برای شرکت در مسابقه‌های کشوری که بهمن سال جاری برگزار می‌شود، در چند مرحله در اردوی آماده سازی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته ملی مهارت امسال ۲۷ برنامه تخصصی مهارت آموزی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

دراهکی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقه آزاد درحوزه روستایی وعشایری شامل مسابقه گلیم بافی درمنطقه عشایری دشتستان، انیمیشن و گرافیک وآموزش صدف‌سازی درحوزه روستایی پیش بینی شده‌است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: افتتاح کارگاه آموزشی نیروهای مسلح وارائه آموزش به سربازان از دیگر برنامه‌های فنی وحرفه‌ای است که تا پیش از این نیز ۳۲ کارگاه آموزشی درمحیط کار واقعی و در پادگان‌های نظامی برگزارشده‌است.

وی بیان کرد: امسال هفت کارگاه مختلف با دستور رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشوربه صورت ویدئوکنفرانس در استان بوشهر افتتاح می‌شود که پنج کارگاه آن در زمینه ترک اعتیاد است.

دراهکی گفت: این اداره کل بتازگی قراردادی با آموزش وپرورش منعقد کرده‌است که ۲۵۰ حرفه و تخصص مهارتی برای کودکان ۵ تا ۹ سال در نظرگرفتیم که درهفته مهارت فعالیت خود را به صورت برخط شروع می‌کنند.

وی یادآورشد: ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقه ملی مهارت از ۲۲ تیرماه آغاز و تا ۶ مرداد ادامه دارد و از ۶ تا ۱۰ مرداد مسابقه استانی برگزار و برگزیدگان به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۳۴ رشته فنی وحرفه‌ای برای مسابقه ملی مهارت درنظرگرفته شده‌است که از این شمار تنها ۲۰ رشته در استان بوشهر وجود دارد و داوطلبان می‌توانند در این رشته‌ها رقابت کنند

 

منبع: https://www.ghatreh.com

مرتبط:

انتشار فراخوان چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور

نوجوان یزدی به مرحله کشوری جشنواره نقالی راه یافت

فراخوان «خاطرات بابا»؛ پویش دفاع مقدس به دست کودکان