نوجوان یزدی به مرحله کشوری جشنواره نقالی راه یافت

نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی کشور با عنوان «نقشا» به صورت مجازی در سطح کشور برگزار شد و اثر ابوالفضل صباغیان از یزد در رده سنی نوجوانان در بخش آقایان پذیرفته و به مرحله نهایی این رویداد هنری راه یافت.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حوزه هنری، این نوجوان ۱۴ ساله از پنج سال پیش فعالیت در حوزه نقالی و شاهنامه‌خوانی آغاز کرد و رتبه اول جشنواره دانش‌آموزی استان را به دست آورده است.

به گفته مرشد محسن میرزاعلی دبیر اجرایی جشنواره، بیش از ۷۰۰ اثر با حضور شرکت‌کنندگانی از ۷۰ شهر سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد رسید و خروجی بازبینی اولیه آثار دریافتی ۳۲۰ اثر بود که از سوی متخصصان نقالی و شاهنامه‌خوانی به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

نخستین جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی  در بخش نقالی کودک، شاهنامه‌خوانی کودک، شاهنامه‌خوانی بزرگسال بانوان، نقالی بزرگسال بانوان، نقالی بخش نوجوان آقایان، نقالی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش نوجوان بانوان، شاهنامه‌خوانی بخش بزرگسال آقایان و نقالی بخش بزرگسال آقایان به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان سوم تیرماه امسال همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان نقالی و شاهنامه‌خوانی و نامزدهای جشنواره در کنار آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود.

آیین پایانی جشنواره نقالی و شاهنامه‌خوانی نقشا به‌صورت زنده و مستقیم از اپلیکیشن حوزه هنری و دامنه‌های پرمخاطب همچون آپارات و اینستاگرام پخش می‌شود.

برای نصب اپلیکیشن حوزه هنری عدد ۱ را به ۵٠٠٠٢٠٧٧ ارسال کنید.

منبع:ایرنا

مرتبط:

شاهنامه خوانی برای کودکان

زندگی نامه سعدی شیرازی