جایگزینی رنگ مو برای کودکان چیست؟

گاهی مادرانی که موهای خود را رنگ میکنند، با خواهش های کودکانشان برای رنگ کردن موهایش روبرو می شوند و بعد وسوسه می شوند که این کار را برایشان انجام دهند. آیا میدانید با رنگ مو برای کودکان چه آسیبی به کودک خود وارد میکنید؟ در این مقاله تمام معایب رنگ کردن مو برای کودکان را اشاره کرده ایم.

عوارض و معایب رنگ کردن موی کودکان:

رنگ موها از زمان تولد و تا دوران بلوغ تغییر بسیاری میکند و نسبت به موهای بزرگسالان بسیار حساس تر هستند و مستعد آسیب بیشتری هستند. از آنجایی که رنگ کردن یا دکلره کردن مو می تواند به موهای آن‌ها آسیب بزند بهتر است از انجام اینکار صرف نظر شود.

رنگ موها به دلیل داشتن آمونیاک، هیدروژن پراکسید و یک ماده شیمیایی موسوم به پارافنیلن دی آمین که معمولاً در رنگ موی دائمی استفاده میشود باعث تغییر در بافت موهای کودکان میشود. و همچنین به دلیل وجود مواد شیمیایی می‌تواند واکنش‌ های آلرژی ‌زای زیادی ایجاد کند.

استفاده از رنگ مو برای کودکان به خاطر بوی تندی که دارد ممکن است به ریه کودکان آسیب وارد کند.

از چه سنی میتوان موهای کودک را رنگ کرد؟

رنگ موهای کودکان حداقل تا ۱۶ سالگی نباید رنگ شود چون رنگ کردن به موها و پوست کودکان آسیب جدی وارد میکند.

جایگزین رنگ مو دائمی برای کودکانی که میخواهند موهایشان را رنگ کنند چیست؟

بهترین روش برای رنگ کردن موی کودکان استفاده از مواد طبیعی است مثلا استفاده از حنا، چای، پوست گردو، چغندر و … است که ضرری برای موهای کودک ندارد و همچنین باعث تغییر رنگ موی کودک میشود.

همچنین رنگ های موقتی که بعد از شستشوی سر با شامپو به راحتی از بین می روند و عموما مشکلی ندارند و همین طور میتوانید از گچ های رنگی مخصوص موها استفاده کنید که بعد از شستشو از بین میروند و این را در نظر داشته باشید که این مواد طبیعی نیستند در نتیجه باید تمام موارد سلامتی و پزشکی کودک خود را مورد بررسی قرار دهید.

موهای نابالغ کودک بسیار مستعد آسیب بیشتر است. از آنجا که موهای بچه ها از زمان تولد تا بلوغ تغییر بسیاری می کند ، دکتر شاه هشدار می دهد که موهایشان – و پوست آنها – برای این ماده، حساس تر هستند و بنابراین به احتمال زیاد واکنش هایی را تجربه می کنند.

مرتبط:

بلایی که لاک ناخن سر کودکان می آورد